اخبار

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در راستای بازگشایی ایمن مدارس رعایت چه نکاتی الزامی است

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: در راستای بازگشایی ایمن مدارس رعایت چه نکاتی الزامی است

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بوفه مدارس باید تعطیل باشد و توزیع هرگونه خوراکی در مدرسه ممنوع است.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: با اشاره به بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه به ضرورت حفظ سلامت دانش آموزان و کارکنان، رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح مدارس بایستی مدنظر قرار گیرد تا محیطی مطلوب و ایمن جهت حضور این عزیزان فراهم گردد.

وی با بیان اینکه رعایت نکاتی در زمان حضور در مدرسه توسط کارکنان، دانش آموزان و والدین الزامی است، گفت: با توجه به انجام واکسیناسیون اکثریت کادر آموزشی، اداری و خدماتی و دانش آموزان، لازم است افرادی که واکسیناسیون انجام نداده اند، هفته ای دو بار(هر ۳ روز یکبار)، آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

شکیبا عنوان کرد: برای افرادی که یک نوبت واکسن دریافت کرده باشند، تا زمان تکمیل واکسیناسیون( ۱۴ روز بعد از دریافت دو دوز واکسن) لازم است که هفته ای یکبار آزمایش PCR با نتیجه منفی به همراه داشته باشند.

وی گفت: مسولان مدرسه لازم است در صورت مشاهده علائم (تب، لرز، سرفه، آبریزش و ...) مشکوک به بیماری یا دانستن سابقه تماس در بین دانش آموزان و کارکنان نسبت به معرفی فرد به مرکز خدمات جامع سلامت اقدام کنند.

شکیبا عنوان کرد: در صورت پیدا شدن فرد PCR مثبت در افراد کلاس، طی فرایند بررسی افراد در معرض تماس(پیدا شدن نفر دوم با تست مثبت)، کلاس درس باید به مدت ۱۴ روز تعطیل شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک در تمام مدت زمان حضور در مدرسه توسط دانش آموزان وکارکنان الزامی است، گفت: شستشوی مرتب و مکرر دست ها با صابون مایع و استفاده از محلول ضدعفونی کننده دست نیز ضروری است.

وی گفت: دانش آموزان باید از لوازم التحریر شخصی استفاده کنند و از از جابجایی آن با دانش آموزان دیگر خودداری کنند.

به گفته شکیبا تعداد افراد در کلاس ها با رعایت فاصله‌ مناسب(دو متر از هر طرف) ضروری است و حداکثر در هر کلاس باید ۱۵ نفرحضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه از تجمع در محیط‌ مدرسه توسط دانش آموزان، والدین و کارکنان باید خودداری شود، گفت: استراحت بین کلاس‌های دانش آموزان در حداقل زمان(زنگ تفریح کوتاه ) و در زمان‌های مختلف بین کلاس‌ها انجام شود.

وی گفت: ساعت شروع و پایان مدرسه نیز باید بگونه‌ای تعیین شود که از هم‌زمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه بوفه مدارس باید تعطیل باشد و توزیع هرگونه خوراکی در مدرسه ممنوع است، گفت: دانش آموزان باید از میان وعده تغذیه ای تهیه شده در منزل و بطری آب شخصی استفاده کنند.

شکیبا گفت: توصیه می شود ترجیحا از وسیله نقیله شخصی جهت ایاب و ذهاب دانش آموز استفاده شود و در صورت استفاده از سرویس، تمام رانندگان سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان و کارکنان بایستی دو دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

وی افزود: تأمین و دپوی حداقل دو هفته‌ای مواد ضدعفونی‌کننده، صابون مایع، دستکش، ماسک، دستمال‌کاغذی و... از دیگر الزامات جهت بازگشایی مدارس است.

استفاده از هواکش و باز گذاشتن درها و پنجره های سالنها به منظور تهویه مناسب و مستمر، گندزدایی همه سطوح دارای امکان تماس زیاد در مدارس در هر شیفت، گندزدایی دستشویی‌ها و توالت‌ها، روزانه حداقل دو بار در طول ساعات کار مدرسه و یک‌بار در انتهای کار مدرسه و دفع پسماندها به شیوه بهداشتی در سطل های درب دار پدالی از دیگر نکاتی بود که شکیبا به آن اشاره کرد.
۶ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید