اخبار

واکسیناسیون موثرترین راه در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است

واکسیناسیون موثرترین راه در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: واکسیناسیون تنها راه و موثرترین اقدام در پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ است و اگر بخواهیم این بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید اجرای واکسیناسیون همگانی در جامعه جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر «ابراهیم شکیبا» روز دوشنبه افزود: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن بعد از تزریق دوز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است البته انتظار داریم پوشش واکسیناسیون بالاتر برود چون برای قرمز نشدن وضعیت دوباره استان به ایمن سازی بیشتری نیاز است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: اگر به دلیل شرایط آرام فعلی واکسن زدن را تا زمان شروع موج جدید احتمالی به تعویق بیندازیم، بدن ما زمان کافی برای رسیدن به سطح ایمنی ناشی از واکسن را نخواهد داشت.

وی یادآور شد: بسیاری از افرادی که واکسن زدن خود را تا شروع موج جدید احتمالی به تعویق بیندازند احتمالا در شرایطی واکسن خواهند زد که مبتلا هستند ولی اطلاع ندارند در این شرایط، واکسن نه تنها کمکی نمی‌کند، بلکه باعث تشدید بیماری در آنها خواهد شد.

شیکبا اظهار کرد: افرادی که دُز اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند چنانچه بعد از گذشت موعد مقرر بین دو نوبت واکسن اقدام به تزریق دُز دوم نکرده‌اند لازم است هر چه سریعتر به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه و برای تزریق دُز دوم اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مردم هر چه سریعتر برای دریافت واکسن کرونا اقدام کنند زیرا با تزریق ساده واکسن به راحتی از این شرایط بحرانی خارج می‌شویم.

۸ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید