اخبار

آغاز فعالیت متخصصین مجرب تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک های دانشگاه

آغاز فعالیت متخصصین مجرب تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک های دانشگاه

 

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی از آغاز فعالیت متخصصین مجرب تغذیه و رژیم درمانی در کلینیک های مهدیه و شهید دکتر فتاحی خبر داد.

دکتر احسان صادقی در گفت وگو باروابط عمومی دانشگاه اعلام کرد: اعضا هیأت علمی متخصص تغذیه در این دانشکده در نوبت صبح در کلینیک شهید فتاحی و نوبت عصر در کلینیک های شهید فتاحی و مهدیه جهت ارائه خدمات مشاوره تغذیه و رژیم درمانی به هم استانی های عزیز مستقر شده اند.

وی  این اقدام بزرگ را موجب کاهش بار بیماری در استان دانست و گفت: هم اکنون دکتر هادی عبداله زاد ، دکتر امیر صابر ، دکتر مهنوش صمدی ، دکتر جلال مولودی و دکتر داوود سلیمانی در این دو کلینیک فعالیت خود را آغاز نموده اند و در این مراکز خدمات رژیم درمانی چاقی و لاغری ،کودکان و سالمندان ،رژیم درمانی در دیابت ،گوارشی ،بیماری های تیروئیدی و... ارائه می شود.

دکتر صادقی با اشاره به اینکه این روزها عوامل متعددی بر سیستم ایمنی بدن اثرمیگذارد گفت: داشتن تغذیه سالم یکی از مهم ترین و موثرترین عوامل تقویت سیستم ایمنی بدن است.

به گفته وی براساس شواهد و مستندات علمی انجام مراقبت های اصولی و دقیق تغذیه ای سهم ارزشمندی در کاهش بار بیماری ها خواهد داشت.

وی  هدف از فعالیت این متخصصین در کلینیک های مذکور را یک امر خیر و خداپسندانه ای دانست و گفت: سابق بر این برای فرد امکان ویزیت و استفاده از خدمات تغذیه و رژیم درمانی با تعرفه دولتی در استان وجود نداشت و با توجه به اینکه کرمانشاه قطب درمانی غرب کشور است ما و همکاران این امر را بر خود یک تکلیف دانسته و خدارا شاکریم که آن را اجرایی کردیم.

رئیس دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی همچنین آمادگی اعضای هیأت علمی این دانشکده را برای فعالیت در مرکز دیابت و نیز بیمارستان های آموزشی مخصوصاً بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی برای کودکان سرطانی و نیز بیمارستان امام رضا (ع) اعلام کرد.

۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید