اخبار

تشریح اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ نماز جماعت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

تشریح اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ نماز جماعت در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
 
 
معاون دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و مسئول دبیرخانه ستاد اقامه نماز گفت: اهمیت اقامه نماز در دانشگاه‌ها و ضرورت انسجام بخشی به فعالیت‌های فرهنگی در حوزه نماز و نیایش، مسئولان امر را بر آن داشت تا با استفاده از تجربیات و ظرفیت فکری موجود در مجموعه‌های مدیریت دانشگاهی به ساماندهی و تصویب قوانین و مقررات مرتبط با فریضه اقامه نماز در دانشگاه‌ها بپردازند.
 
حجت‌الاسلام سوری در گفتگویی با روابط عمومی دانشگاه گفت: بر اساس آیین نامه هیئت وزیران، اجرای دستورالعمل در نظر گرفته شده برعهده ستاد اقامه نماز استان ها می باشد و در دانشگاه ها نیز بر عهده دفتر نهاد مقام معظم رهبری و ستاد اقامه نماز دانشگاه  قرار داده شده است.
 
وی اظهار داشت:اعضای این ستاد شامل رئیس دانشگاه (رئیس ستاد)، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه (دبیر ستاد)، معاون درمان،‌ معاون دانشجویی، فرهنگی، مسئول واحد جهاد دانشگاهی،‌ مدیر گروه معارف اسلامی، یک نفر از اعضای هیات علمی فعال در حوزه اقامه نماز به انتخاب رئیس دانشگاه و یک نفر از دانشجویان فعال در عرصه اقامه نماز به انتخاب رئیس دانشگاه می باشد.
 

حجت‌الاسلام سوری گفت:خوشبختانه در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اقدامات بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ نماز صورت گرفته است و در حال حاضر ۳۰ مرکز در دانشگاه دارای فضای نمازخانه مطلوب و اقامه نماز به صورت جماعت هستند.

 
وی اظهار داشت:دکتر مرادی رییس دانشگاه همواره عنایت ویژه ای در این خصوص داشته اند و تلاش و همراهی رییس و معاون توسعه دانشگاه در  زمینه بهسازی و توسعه نمازخانه ها و ترویج فرهنگ نماز در دانشگاه بسیار قابل تقدیر است و برگزاری جلسات اقامه نماز در دانشگاه به صورت مرتب برگزار می شود. 
 
به گفته وی مسائل مربوط به بهسازی و احداث نمازخانه در بیمارستان های شهرستان های صحنه ، کنگاور، سنقر و پاوه در حال بررسی است و با تامین اعتبار لازم  در اسرع وقت انجام خواهد شد.
 
🆔@k_health
 
۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید