اخبار

بعضی از خدمات آرایشگاه‌های زنانه کرمانشاه دخالت در امور پزشکی است

بعضی از خدمات آرایشگاه‌های زنانه کرمانشاه دخالت در امور پزشکی است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: آرایشگاه‌های زنانه در سطح استان خدماتی ارائه می‌دهند که دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی امروز در سومین کارگروه استانی مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت محور، اظهار داشت: آرایشگاه‌های زنانه در سطح استان خدماتی ارائه می‌دهند که دخالت در امور پزشکی محسوب می‌شود.

وی افزود: خدماتی از قبیل میکرونیدیلینگ، میکروبلیدینگ، تاتو و پاکسازی پوست با دستگاه‌ها که در سالن‌های زیبایی بانوان ارائه می‌شود که تخلف محسوب می‌شود و باید با این موارد برخورد شود.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات این صنف آموزش اعمال غیرمجاز توسط برخی از آموزشگاه‌ها است که پیگرد قانونی دارد.

دکتر کیومرث رحیمی، رئیس اداره نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی، مکمل و بازرسی ویژه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۳هزار و ۹۲۳ مورد بازرسی از سطح عرضه انجام شده که ۲ هزار بازرسی آن مربوط به سالن‌های زیبایی بانوان است.

وی گفت: از ۶۹۷ مورد بازرسی منجر به کشف از سطح عرضه، ۲۵۰ بازرسی مربوط به آرایشگاه‌های زنانه است که این رقم حساسیت موضوع را دوچندان می‌کند.

دکتر رحیمی اضافه کرد: از ابتدای سال تا نون بیش از ۱۰۵ هزار قلم کالا شامل مواد خوراکی، آرایشی و بهداشتی و تجهیزات و ملزومات پزشکی به ارزش ۴ میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال کشف و ضبط شده است که البته سهم سالن‌های زیبایی از این مبلغ بیش از یک میلیارد ریال است.
۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۱:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید