اخبار

تمام عشایر کوچنده کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند

تمام عشایر کوچنده کرمانشاه علیه بیماری کووید ۱۹ واکسینه شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از ابتدای مرداد ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون عشایر استان در دستور کار قرار گرفت و تاکنون از تعداد کل جمعیت بالای ۱۲ سال عشایر ساکن در چادر بیش از ۱۰۰ درصد نوبت اول و ۹۶ درصد نوبت دوم واکسن کووید را دریافت کرده‌اند.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفتگو با میزخبر روابط عمومی دانشگاه افزود: توجه ویژه به عشایر کوچنده ضروری است و ارایه خدمات مراقبتی، بهداشتی و درمانی به این قشر مولد یکی از ارکان اساسی و وظایف تعهدات مراکز بهداشت است.

وی اظهار داشت: در پی شیوع کرونا، عشایر هم به دلیل داشتن مناسبت های خاص اجتماعی، اقتصادی و ارتباط با جوامع شهری و یا در مسیر کوچ فصلی در معرض تهدید کرونا قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بنابراین به منظور ایمن سازی آنان، معاونت بهداشت برای پیشگیری از شیوع بیماری، برنامه‌ریزی‌های خوبی را برای غربالگری بموقع، جداسازی بیماران و افراد مشکوک و همچنین هدایت به مراکز منتخب، بیمارستان‌ها و واکسیناسیون آنها انجام داده است.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه یکی از استان های پیشرو در زمینه واکسیناسیون است و در این راستا تلاش همکاران بخش سلامت و نیروهای بهداشتی بسیار قابل تقدیر است.

شکیبا یادآور شد: استان کرمانشاه از جمله استان هایی است که به دلیل داشتن شرایط خاص جغرافیایی، مکان مناسبی برای چرای دام‌ها و کوچ عشایر است که هر ساله پذیرای تعدادی از عشایر کوچنده داخل و یا خارج استانی است که از سمت جنوب استان‌های ایلام و خوزستان به این استان می‌آیند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در حوزه معاونت بهداشتی به خوبی این مهم توسط تیم‌های ثابت در خانه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت و یا با اعزام تیم‌های سیار سلامت در قالب برنامه‌های ایل گردشی به مناطق استقرار عشایر کوچنده انجام می‌گیرد.

۲۴ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید