اخبار

۳ دوز واکسن زده‌ها در برابر امیکرون ایمنی بیشتری دارند

۳ دوز واکسن زده‌ها در برابر امیکرون ایمنی بیشتری دارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: افرادی که ۳ دوز واکسن کرونا را تزریق کرده اند نسبت به سویه جدید امیکرون ایمنی بیشتری دارند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر ابراهیم شکیبا در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای شبکه‌های بهداشت و درمان ۳ دوز واکسن زده‌ها در برابر امیکرون ایمنی بیشتری دارندشهرستان‌ها گفت: به افرادی که هنوز در واکسن زدن تردید دارند توصیه می‌شود هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند، زیرا افراد واکسینه نشده بیشتر در معرض ابتلای به اَمیکرون هستند.

وی افزود: با توجه به ورود سویه جدید امیکرون به کشور از هم استانی‌ها درخواست داریم که در شب یلدا از دورهمی‌ها دوری کنند تا شاهد همه گیری کرونا در استان نباشیم.

دکتر شکیبا خاطرنشان کرد: برای رسیدن به ایمنی ناشی از واکسن، بعد از تزریق دوز دوم به بیش از یک ماه زمان نیاز است، بنابراین ضروریست شهروندان برای تزریق واکسن در موعد مقرر عجله کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه واکسیناسیون مشارکت ۱۰۰درصدی مردم را می‌طلبد، گفت: در حال حاضر تزریق دوز سوم در استان باید سرعت بیشتری بگیرد تا میزان ابتلا، نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش یابد.

دکتر شکیبا تصریح کرد: واکسیناسیون تنها راه موثر پیشگیری از بیماری کرونا می‌باشد و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید این موضوع را در سطح استان جدی بگیریم.

وی یادآور شد: باید فراخوان فعال جهت تزریق هر سه دوز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال انجام شود و از همه مردم فهیم استان کرمانشاه می‌خواهیم برای حفظ جان خود و عزیزانشان نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۵۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید