اخبار

بازدید امام جمعه کرمانشاه از دو مرکز دیالیز شهر کرمانشاه

بازدید امام جمعه کرمانشاه از دو مرکز دیالیز شهر کرمانشاه

آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بازدید از دو مرکز دیالیز شهر کرمانشاه در جریان مشکلات بیماران و کمبود‌های این مراکز قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، آیت الله علما ابتدا به مرکز دیالیز بیمارستان امام رضا (ع) رفت و از نزدیک در جریان مشکلات بیماران و همراهان آن‌ها قرار گرفت.


دکتر بیدهندی رییس مجتمع بیمارستانی امام رضا (ع) گفت: در حال حاضر ۱۸ دستگاه این مرکز دیالیز فرسوده و خراب است که نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد که می‌بایست وزارت بهداشت، مجمع خیرین سلامت و مردم نیکوکار به این مجموعه کمک کنند.

 وی اظهار داشت: این مرکز با ۴۰ دستگاه دیالیز از سال ۸۵ در این بیمارستان راه اندازی شده و هم اکنون به ۲۴۰ بیمار خرمات رسانی می‌کند.

امام جمعه کرمانشاه سپس از یک مرکز دیالیز خصوصی در میدان امام حسین (ع) بازدید کرد که این مرکز با همت یکی از خیران کرمانشاهی با ظرفیت ۲۸ تخت و دستگاه دیالیز آماده بهره برداری است.

به گفته مسئول بیماران کلیوی استان کرمانشاه هم اکنون ۶۱۶ بیمار در استان دیالیز می‌شوند و به غیر از کرند غرب همه شهرستان‌های استان از دستگاه دیالیز برخوردارند.

۲۹ آذر ۱۴۰۰ ۱۴:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید