اخبار

کشف و پلمب یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یک منزل مسکونی

کشف و پلمب یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یک منزل مسکونی


مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو: یک واحد غیرمجاز تولید روغن حیوانی در یک منزل مسکونی در حومه شهر کرمانشاه کشف و پلمب شد.

دکتر شهریار مستوفی با اعلام این خبر گفت: صبح روز (29 آذر) براساس گزارشات مردمی، کارشناسان این مدیریت پس از اخذ مجوزهای قضایی و با همراهی مامورین نیروی انتظامی، موفق شدند یک کارگاه غیرمجاز تولید روغن حیوانی را کشف کنند.

وی افزود : در این کارگاه زیرزمینی، در شرایطی کاملا غیر بهداشتی و در محیطی آلوده، با استفاده از کره گیاهی صنعتی (مارگارین) اقدام به تولید روغن حیوانی می نمودند.

دکتر مستوفی عنوان کرد: این کارگاه در یک منزل مسکونی در یکی از محله های حومه کرمانشاه قرار داشت که مکان توسط کارشناسان معاونت غذا و دارو پلمب شد.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو ادامه داد: بیش از یک تن کره فاسد و کپک زده از این منزل جمع آوری و برای بررسی و آزمایش های لازم به یک سردخانه منتقل شد و پرونده آن جهت رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع خواهد شد.

دکتر مستوفی تصریح کرد: متاسفانه این محصولات به راحتی در بازار عرضه می گردد و توسط مردم خریداری و مصرف می شود. و اغلب آنها دارای آلودکی های میکروبی و قارچی هستند و موجب بیماریهای گوارشی و عفونی می کنند.

وی با اشاره به زیاد شدن تولیدات زیرزمینی مواد غذایی عنوان کرد: در شش ماهه اول سالجاری ده کارگاه غیرمجاز انواع مواد خوراکی کشف و پلمب شده و حدود سی و چهار هزار و پنجاه و پنج کیلوگرم انواع مواد خوراکی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توقیفی از کارگاه های غیرمجاز و شرکت های پخش مواد غذایی شامل انواع شیرینی های غیرمجاز، روغن، لواشک و غیره معدوم شده است.

مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و دارو از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن 37106232 واحد رسیدگی به شکایات مدیریت نظارت بر مواد غذایی اطلاع دهند.
۳۰ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید