اخبار

۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند

۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند


دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این نشست با ارائه آماری از وضعیت واکسیناسیون کرونا رد استان، گفت: هم اکنون ۸۹ درصد مردم استان دُز اول و ۷۶ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده اند. همچنین تعداد ۱۸۵ هزار نفر دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند که معادل 13.2 درصد گروه هدف واکسیناسیون در استان می باشد.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر استقبال مردم استان در انجام واکسیناسیون بسیار خوب است.

دکتر شکیبا گفت: نکته مهمی که در خصوص تزریق دُز یادآور واکسن باید در نظر گرفته شود این است که افرادی که واکسن سینوفارم را به عنوان دُز اول و دوم دریافت کرده اند ترجیحا بهتر است برای دُز یادآور و سوم نیز همین واکسن را تزریق کنند.

وی با اشااره به شیوع سویه اومیکرون کرونا اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود با مشاهده هر نوع علائم سرماخوردگی باید فرض را بر کرونا گذاشت و دیگر نیازی به انجام تست Pcr نیست و باید تمام پروتکل ها برای پیشگیری از ابتلای دیگر افراد خانواده به بیماری رعایت شود. با این حال همچنان مراکز انجام تست Pcr در استان فعال هستند و روزانه ۱۵۰۰ مورد تست در این مراکز انجام می شود و در صورت نیاز آمادگی افزایش تعداد موارد تست Pcr را در استان داریم.

دکتر شکیبا به تمهیدات اندیشیده شده در مرزها برای پیشگیری از شیوه اومیکرون هم اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع سویه جدید بیماری کرونا در دنیا برای پیشگیری از ورود بیماری به کشور تمهیداتی سختگیرانه در مرزها خواهیم داشت و تنها افرادی که دو دُز واکسن کرونا دریافت کرده اند و نتیجه تست Pcr آنها منفی است، اجازه ورود به کشور را دارند.


۷ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید