اخبار

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: زوج‌های نابارور استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه: زوج‌های نابارور استان کرمانشاه زیرپوشش بیمه سلامت قرار می‌گیرند

 مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه با اشاره به اینکه زوج‌های نابارور استان زیرپوشش بیمه قرار می‌گیرند، گفت: درمان این افراد در راستای منویات مقام معظم رهبری، جوان‌سازی و افزایش جمعیت زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته است.

دکتر «امید قادری» روز جمعه به ایرنا افزود: بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت همگانی روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و مددجویان شهری کمیته امداد در حالت عادی برای دریافت خدمات ناباروری نیازی به نظام ارجاع ندارند و به راحتی می توانند از این خدمات بهره مند شوند.

وی اظهار داشت: صندوق ها از لحاظ پرداخت خسارت ها از ابتدای سال جاری انجام می شود و اگر مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی در این راستا فعالیت کند صندوق نیز با آن مرکز قرارداد خواهد بست.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه تاکید کرد: افراد نابارور برای خرید تجهیزات در این زمینه تا ۹۰ درصد زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارد و تنها ۱۰ درصد هزینه بر عهده زوج نابارور است.

وی اظهار داشت: ثبت نام افراد بیمه سلامت اکنون بدین شکل است که بیمه شده اگر زیرپوشش هیچ بیمه ای نباشد می تواند در طرح بیمه سلامت ثبت نام نماید.

قادری گفت: فرد با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و ارایه مدارک هویتی خود می تواند برای خود و اعضای خانواده ثبت نام نماید و دفترچه بیمه سلامت را دریافت کند.

وی عنوان کرد: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت و شیوع بیماری کرونا بیمه شده به صورت غیرحضوری هم می تواند با مراجعه به سامانه غیرحضوری بیمه سلامت ایران به نشانی اینترنتی http://www.bimehsalamatiranian.ir سازمان بیمه سلامت نیز ثبت نام خود را انجام دهد.

مدیرکل بیمه سلامت کرمانشاه گفت: اعتباربخشی دفترچه های بیمه سلامت صندوق بیمه روستاییان و عشایر و همچنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تا آخر آذر ماه سال جاری تمدید شده بود و در صندوق کارکنان دولت که شامل ۱۴۰ هزار نفر از کارکنان دولت می شود تا ۳۱ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ به صورت اتوماتیک تمدید شده است.

وی افزود: بیماران خاص از جمله تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، ام اس و کلیوی زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند که به صورت رایگان به آنها خدمات ارایه می شود.

قادری در پایان گفت: تعداد بیماران خاص زیرپوشش بیمه سلامت استان ۲ هزار و ۳۳۲ نفر بوده که به صورت رایگان داروهای موردنیاز در اختیار آنها قرار می گیرد و اگر داروی تجویز شده که نیاز به تایید باشد بیمار می تواند با تشکیل پرونده در سیستم، داروی موردنظر خود را دریافت نمایند.

۱۸ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید