اخبار

"تغذیه، کرونا و واکسیناسیون" شعار امسال هفته بسیج ملی تغذیه سالم

"تغذیه، کرونا و  واکسیناسیون" شعار امسال هفته بسیج ملی تغذیه سالم
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امسال بسیج ملی تغذیه با شعار " تغذیه، کرونا و واکسیناسیون" در سراسر کشور برگزار می شود .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هر ساله ۱۵ تا ۳۰ دی ماه بسیج ملی تغذیه با هدف فرهنگسازی و اصلاح الگوی تغذیه جامعه و کاهش شیوع عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌های غیر واگیر از جمله کاهش مصرف قند، نمک و چربی، افزایش مصرف میوه، سبزی و حبوبات و پیشگیری از کنترل وزن و چاقی در کشور اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با پیروی از تعادل و تنوع در برنامه غذایی روزانه، به تقویت سیستم ایمنی بدن خود برای مقابله با کرونا کمک کنید گفت: مصرف روزانه سبزی و میوه‌های فصل برای تقویت سیستم ایمنی بدن و مقابله با بیماری‌ها ضروری است.

وی برای دریافت پروتئین که موجب تقویت سیستم ایمنی می‌شود، استفاده روزانه از تخم مرغ یا گوشت یا حبوبات را توصیه کرد.

دکتر شکیبا افزود: از مصرف، غذا‌های چرب و سرخ شده و پرنمک، که موجب اختلال در کارکرد سیستم ایمنی و افزایش خطر ابتلا به کرونا می‌شود، خودداری کنید.

وی با تاکید بر اینکه از مصرف زیاد نوشیدنی‌های خیلی شیرین مثل نوشابه‌های گازدار، آب میوه ها، شربت‌های خیلی شیرین که باعث اختلال درسیستم ایمنی می‌شود اجتناب کنید گفت: روزانه از شیر، ماست و پنیر کم چرب برای حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف کنید.

دکتر شکیبا با بیان اینکه از مصرف بی رویه فست فود‌ها که مقدار زیادی نمک و چربی دارند و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند، خود داری کنید گفت: مصرف روغن‌های جامد و نیمه جامد با تحریک سیستم ایمنی، موجب اختلال در مقابله بدن با کرونا می‌شود.

وی گفت: روزانه ۶ تا ۸ لیوان آب و سایر مایعات بنوشید چرا که کم آبی منجر به تضعیف سیستم ایمنی می‌شود .
 
توصیه های تغذیه ای در زمان ابتلا به بیماری کرونا و دروان نقاهت:🔰
 
🔹 مصرف منظم صبحانه و دو تا سه میان وعده در دوره نقاهت به بهبودی سریعتر کمک می کند.
 
🔹 در دوره بیماری کرونا و نقاهت، از انواع سوپ و آش همراه با آبلیمویا آب نارنج و غذاهای ساده و سبک و زود هضم استفاده کنید.
 
🔹 مصرف ۴ تا ۶ وعده غذایی کوچک با حجم کم در طول روز به جای مصرف ۲ تا ۳ وعده غذایی حجیم برای بهبود تنفس توصیه می شود.
 
🔹 به منظور سالم و قدرتمند نگاه داشتن عضلات تنفسی، بیماران باید روزانه از منابع غنی از پروتئین مثل تخم مرغ ، حبوبات و یا انواع گوشت ها مصرف کنند.
 
🔹 در صورتیکه مصرف برخی مواد غذایی خام منجر به نفخ شدید و اختلال در تنفس گردید مصرف آنها را کاهش دهند.
 
🔹 غذاهایی که حاوی مقادیر زیادی چربی و نمک است موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود و می تواند به ایجاد التهاب در مجرای تنفسی و مسیرهای هوایی منجر شود.
 
🔹 برای عملکرد مناسب سیستم ایمنی بدن در مقابل بیماری کرونا، مصرف غذاهای حاوی مقادیر زیاد نمک مانند انواع کنسروها،  ترشی ها، شوری ها،  سوسیس وکالباس و فست فودها باید محدود شوند.
 
🔹دردوران بیماری کرونا و نقاهت، برای بهبودی سریعتر روزانه از انواع سبزی ها و میوه های فصل مصرف کنید.
 
🔹دردوران بیماری کرونا و نقاهت، حداقل ۸ لیوان آب و مایعات برای رقیق کردن ترشحات درون مجاری هوایی مصرف کنید.
 
🔹بیماران مبتلا به کرونا، برای بهبودی سریعتر از مصرف زیاد مواد قندی و شیرین که باعث اختلال در سیستم ایمنی بدن می شوند،  خودداری کنند.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
 

 

۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۴:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید