اخبار

در پیک کرونا ماهیانه 28 میلیارد تومان دارو و تجهیزات مصرفی برای بیمارستانهای دانشگاه تامین شده است

در پیک کرونا ماهیانه 28 میلیارد تومان دارو و تجهیزات مصرفی برای بیمارستانهای دانشگاه تامین شده است

 

معاون غذا و دارو دانشگاه در نشست مدیران معاونت غذا و دارو با دکتر بهرام دارایی: در پیک کرونا ماهیانه 28 میلیارد تومان دارو به صورت متمرکز تامین شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی گفت: علی رغم مشکلات دانشگاه در تأمین مالی ، 25 دستگاه اکسیژن ساز تهیه و در اختیار بیمارستانهای استان قرارگرفت.

وی با اشاره به گستردگی خدمات معاونت غذا و دارو در ایام کرونا خاطرنشان ساخت: باتوجه به نیاز بیمارستانها تعداد متنابهی تخت ‌ICU، دستگاه مانیتورینگ، سی تی اسکن و دیگر تجهیزات مورد نیاز به موقع تهیه و در اختیار بیمارستانها قرار داده شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه با اشاره به حجم بالای مصرف برخی از داروها در ایام کرونا تصریح کرد: تدارک داروهای کرونا از قبیل رمدسیویر، داروهای ضد قارچ و کورتون و غیره کار بسیار مشکلی بود که خوشبختانه با تلاش مدیران و همراهی همکاران سازمان غذا و دارو به موقع تأمین و به مصرف بیماران رسید.

وی افزود: هر بیمار کرونایی در زمان بستری به طور میانگین 4 میلیون تومان اکسیژن مصرف می کند. در صورتی که هیچگونه تعرفه ای برای این مبلغ تعریف نشده است و این امر بارمالی زیادی را به معاونت غذا و دارو کرمانشاه تحمیل کرده است.

دکتر محمدی ادامه داد: در زمان کرونا بیشترین هزینه مربوط به دارو و تجهیزات پزشکی است به طوری که فقط در حال حاضر در زمینه تأمین ملزومات حفاظت فردی از قبیل ماسک، لباس حفاظت فردی و غیره برای کادر بهداشت و درمان، پنجاه میلیارد تومان بدهی وجود دارد.

۲۰ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید