اخبار

درستایش فارابی

درستایش فارابی
 
 
🌹‌در روزهای سخت و گنگ اوایل طغیان کرونا یعنی ۱۷ اسفند ۹۸ ، تصمیمی دشوار گرفته شد. تیم مدیریتی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، بیمارستان فارابی را برگزید تا پس از بیمارستان گلستان به مرکز درمان بیماران مبتلا به کووید تبدیل شود ، تصمیمی که هرچند با چالش هایی مواجه بود که باید حل می شد ، اما نشان داد تصمیم درستی است. 
 
🌹همکاری متخصصان روانپزشکی و مغز و اعصاب برای پذیرش این تصمیم، در کنار تلاش گروه های تخصصی مربوط به کووید و مدیران و پرسنل بیمارستان از طرفی و از طرف دیگر با آماده سازی فنی ، پشتیبانی ، تجهیزاتی،  دارویی و تاسیساتی ، تبدیل یک مرکز روانپزشکی به یک مرکز عفونی آن هم برای درمان بیماران مبتلا به یک بیماری خطرناک نوپدید ، شکل گرفت .
 
🌹از آن روز بچه های فارابی لباس های رزم خود را پوشیدند و به دل خطر زدند ، اصلا خود بیمارستان دل خطر شد . آنها با کمک متخصصان و تلاشگران همکار دیگر ،  در طول این ۲۲ ماه به یکی از پایگاههای اصلی مهمترین ماموریت‌ نظام سلامت استان در این قرن تبدیل شدند و البته در کنار این که خود آنها بارها به کووید مبتلا شدند ، داغ از دست دادن همکاران عزیز را نیز تجربه کردند.
 
🌹حالا با تصمیم ستاد مدیریت کرونا و اعلام معاون درمان ، امروز پس از ۲۲ ماه هیچ بیمار کرونایی در این بیمارستان بستری نیست و این مرکز به کارکرد اولیه خود بر می گردد ، اما فارابی دیگر آن فارابی قدیم نیست. 
 
🌹در این مدت ۸۰۷۰ بیمار کرونایی در عین یاس و دلهره به این مرکز پناه آوردند تا از شر ویروس منحوس خلاص شوند . عده ای متاسفانه به دلیل کشندگی بیماری،  جان خود را از دست دادند، اما مدافغان سلامت فارابی بیش از ۹۶ درصد بیماران را به سلامت به خانه هایشان بدرقه کردند.
 
🌹زیباست اگر مردم قدرشناس و مسوولان استان در پایان موقت این ماموریت خطیر به هر صورت که می توانند از رشادت و رادمردی کارکنان این بیمارستان و سایر مراکز درمانی استان قدرشناسی کنند و این ایثارگری بزرگ را پاس بدارند.
 
🌹ضمن ستایش و تقدیر از همکاران عزیز این بیمارستان ، امیدواریم دیگر نیازی به اختصاص تخت های این بیمارستان برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا نباشد و آرزو می کنیم روزهای خوش و‌ شیرینی پیش روی همگان باشد.
 
🖊 یادداشت:  مهدی محمدی
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻 
🆔@k_health
۲۲ دی ۱۴۰۰ ۱۳:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید