اخبار

پیام رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به مناسبت پایان ماموریت بیمارستان فارابی در درمان کرونا

پیام رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به مناسبت پایان ماموریت بیمارستان فارابی در درمان کرونا
 پیام رییس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه به مناسبت پایان ماموریت بیمارستان فارابی در درمان کرونا 🔻
 
▫️ به نام خدا ▫️
 
✒ در هفته گذشته به دلیل کاهش تعداد بیماران بستری و به هدف متمرکز کردن خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کرونا و بازگرداندن ظرفیت بیمارستان فارابی به کارکرد اصلی خود یعنی خدمت به بیماران روانپزشکی و مغز و اعصاب ، پذیرش مراجعان کرونایی در این مرکز متوقف و با ترخیص تدریجی افراد بستری ، بیمارستان از بیماران مبتلا به کرونا خالی شد.
 
✒به دلیل این رویداد خوب ، لازم می دانم از همه همکارانم چه در این بیمارستان و چه در سایر مراکز تشکر کنم و اعلام نمایم که آنچه در طی ۲۲ ماه گذشته، مردم کرمانشاه از شما دیدند و حتما به خاطر خواهند سپرد ، از خود گذشتگی و دفاع جانانه از سلامت آنان و اقدامات و مراقبت‌های مستمر برای بهبود عزیزانشان بود ، در حالی که خود خانواده ها نیز از آنان دوری می کردند.
 
✒ سخت است ، سینه خود را در مقابل موج حمله تعداد بسیار زیادی ویروس موذی سپر کردن ، جان عزیز خود را به میدان خطر مرگ آوردن ، خانواده و عزیزان خود را در معرض ترکش های مرگبار ویروس قرار دادن و به جان خریدن خطرهایی که همه از آن فرار می کردند.
 
✒ همانگونه که پس از سالها از دفاع مقدس ، شهیدان گرامی ، جانبازان و خانواده های ارجمند آنان برای ما عزیز و محترم هستند و کوچه ها و خیابانهای ما مزین به نام شهیدان گرانقدرمان است ، بی شک مردم قدرشناس ، شما و شهیدان نازنین مان را که در این عرصه سخت از دست دادیم ، فراموش نخواهند کرد. هرچند اگر از سوی بنده ی خدا فراموشی نیز روی دهد ، نزد پروردگار همه چیز مکتوب و ماندنی خواهد بود.
 
✒ همکاران گرامی! اسفند ۱۳۹۸ در حالی که ماموریت شما تا آن زمان مراقبت از بیماران معمول و بیماری های متداول بود ، به ناگاه رخت معمول خود را با رخت رزم با ویروس نوپدید عوض کرده ، همگی سرباز مدافع سلامت و عزیز دل مردم شده و دفترهایی از بزرگی را با ایثار خود نوشتید و به یادگار گذاشتید.
 
✒ شما در همه بیمارستان‌های استان ، تیم های درمانی ،مدیریتی و پرسنلی مراکز ، تلاش های شبانه روزی همکاران عفونی، بیهوشی ، داخلی، اطفال ، طب اورژانس ، رادیولوژی و سایر گروه های تخصصی ، پزشکان عمومی، پرسنل آزمایشگاهی و پرستاران و گروه پرستاری و تشخیصی جان بر کف ، دانشجویان وظیفه شناس ، پرسنل صبور تاسیساتی ، دارویی ،خدماتی ، اداری ، مالی و... به حق شایسته قدردانی همگانی هستید.
 
✒ اینجانب و اعضای هیات رئیسه دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی‌،‌درمانی کرمانشاه،  خالصانه از یکایک شما ممنونیم و می دانیم مطالبات، خواسته ها و کاستی هایی را در این مدت دیده ، بیان کرده یا ناگفته گذاشته اید،  اما می دانم که اطلاع دارید ، ما هم با چه سختی هایی دست به گریبان هستیم و علی رغم تمام تلاش ها باز هم در مقابل شما شرمسار بوده ایم .
 
✒ لیکن امیدواریم شیرینی این روزهای غرور آفرین و ان شاالله ترخیص آخرین بیماران مبتلا به کرونا در استان،  گوارای وجودتان باشد و بدانید برآوردن خواسته هایتان همواره در برنامه اصلی ما بوده و در آینده نیز ان شاالله توسط تیم مدیریت آتی دانشگاه، پیگیری خواهد شد‌.
 
✒ با تخلیه بیمارستان فارابی از این بیماران، امیدوارم دیگر هیچ نیازی به استفاده از تخت های  بیمارستان برای درمان بیماران مبتلا به کووید ۱۹ نباشد و رفته رفته سایر بیمارستانها نیز از بیمار خالی شوند ، اما تا این بیماری به درجه ای از ضعف نرسد که دیگر بودن آن مخاطرات جدی را به ما تحمیل نکند ، ما همچنان نباید لباس دفاع خود را کنار بگذاریم.
 
✒ خطاب به مردم شریف استان نیز عرض می کنم که رویدادهای خوبی همچون این اتفاق، کاهش ورودی بیمارستان‌های دیگر و کاهش مرگ و میر و آسیب های کرونا، پس از لطف خدا و تلاش خادمان سلامت ، با واکسیناسیون جمعی و حداکثری به وقوع پیوسته است.
 
✒ این معجزه علم است و باور داشتن به آن، هم عقلی و هم دینی است و گریز از واکسن،  تخریب واکسیناسیون و یا ترویج واکسن نزدن ،خلاف عقل و شریعت و‌ نشانه دوری فرد یا افراد از این دو مهم است.
 
✒ حال که فرصت دارید ، واکسیناسیون خود را تکمیل کنید و اجازه ندهید به روزهای سخت پیک های قبلی برگردیم و هر روز از مرگ هم استانی ها و یا درد و رنج آنان بنالیم و درد بکشیم.
 
✒ بیایید با رعایت چند دستور ساده بهداشتی که همه می دانید و تکمیل ایمن سازی خود در برابر بیماری،  پاسدار دستاوردهای افتخار‌آمیز عزیزان مان در نظام بهداشت و درمان استان باشیم .
 
✒ در پایان با یادکردن از شهدای والامقام مدافع سلامت، بار دیگر از همه شما و کلیه عزیزانم در بیمارستانهای شهر و شهرستانها و بیمارستان های سازمان های غیر دانشگاهی متشکرم و سلامت و توفیق شما را از خداوند بزرگ خواستارم.
 
✔دکتر مرادی 
رئیس دانشگاه
 
۲۴ دیماه ۱۴۰۰
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
 
🆔️ @k_health
۲۵ دی ۱۴۰۰ ۰۱:۰۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید