اخبار

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر ۱۴۰۰ دانشگاه برگزار شد

مراسم تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر ۱۴۰۰ دانشگاه برگزار شد

 

از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری روز چهارشنبه ۲۲ م دیماه با اهدای نشان، لوح تقدیر و جایزه نقدی تقدیر شد.

در این مراسم که با حضور رییس دانشگاه، شورای هیات رییسه و شورای پژوهشی در سالن مرکز توسعه آموزش پزشکی برگزار شد در ابتدا دکتر خدارحمی معاون تحقیقات و فناوری از دستاوردهای یکساله معاونت تحقیقات و فناوری پرده برداشت و سپس دکتر فرید نجفی معاون اسبق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعنوان نماینده پژوهشگران علوم پایه و دکتر حبیب اله خزایی معاون آموزشی دانشگاه بعنوان نماینده پژوهشگران علوم بالینی و همچنین حجت الاسلام حاج آقا محبی نیز سخنانی را ایراد نمودند و پس از جمع بندی سخنان رییس دانشگاه از برگزیدگان برتر سال ۱۴۰۰ در حوزه پژوهش و فناوری تجلیل شد.

دکتر نجفی عضو هیات علمی دانشکده بهداشت کرمانشاه گفت:دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش و فناوری در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور جایگاه بسیار خوبی دارد.

وی افزود: در سالهای اخیر بحث ترجمان دانش و همچنین موضوع نگاه ویژه و توجه به نخبگان به بحث روز دانشگاه ها تبدیل شده است.

وی گفت:کارهای زیرساختی که در حیطه پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام شده بی نظیر است.

دکتر نجفی گفت:از مهمترین چالش هایی که در حوزه پژوهش با آن مواجه هستیم این است که پژوهشگران ما قادر به انجام کار تیمی نیستند .

همچنیندکتر خزایی معاون آموزشی دانشگاه اظهار داشت:در حال حاضر پژوهش شرط ارتقا در خیلی از زمینه هاست و  برای دست یابی به پژوهشگر واقعی در کشور، باید پژوهش از شرایط رقابتی شرطی خارج شود. 

وی بیان کرد:حذف این وضعیت شرطی باعث می شود که پژوهشگران امکان کار کارشناسی داشته باشند و منفعت کافی برای پژوهشگر ایجاد شود .

وی عنوان کرد:زمانی که پژوهش از حالت اجباری و شرطی بیرون بیاید، محققان می توانند بر اساس علاقه فعالیت کنند.

دکتر خزایی با بیان اینکه اگر در پژوهش علاقه وجود نداشته باشد، کار به جای خوبی نخواهد رسید و به طور قطع با مشکلاتی مواجه خواهد شد گفت: بنابراین باید پاداش کافی برای افرادی که علاقه آنها پژوهش است در نظر گرفته شود و  یک لاین تحقیقاتی ایجاد شود.

وی افزود:علاقه و لاین تحقیقاتی لازمه انجام تحقیق و پژوهش کاربردی است، علاوه بر آن پژوهشگر باید علاقه مند به کار گروهی باشد تا با تعامل مناسب و روابط بین فردی مطلوب وتعاملات خوب درون سازمانی و بین بخشی شاهد  پژوهش های اثرگذاری باشیم.

همچنین حجت الاسلام محبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت:باید به افرادی که به پژوهش و تحقیق در راستای حل مشکلات افراد و جامعه به ویژه در حوزه درمان و سلامت می پردازند نگاه ویژه ای داشت.

وی اظهار داشت:اینکه فرد می تواند با تحقیق و پژوهش امکانی را فراهم سازد که بخشی از مشکلات و درد و آلام انسان دیگری برطرف گردد یک عبادت محسوب می شود و انسان را به خدا نزدیک تر می کند.

وی گفت:پژوهش و تحقیق برای رسیدن به یافته های سودمند علمی برای نجات جان انسان ها  بسیار ارزشمند است و این افراد همواره از جایگاه ویژه ای برخوردارند.

در ابتدای مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشجویی در مقطع دکترای تخصصی و phD محمدباقر مجنونی و الهام کاظمی تقدیر شدند و در مقطع دکترای عمومی، امین ایران پناه، محمدمهدی گراوندی و علی نجف پور رتبه برتر را کسب کردند.

مسعود خسروی پور و یوسف رمضانی به‌عنوان پژوهشگران برتر دانشجویی در مقطع کارشناسی‌ارشد و محسن کاظمی نیا، فاطمه خزاعی و نیلوفر درویشی هم به‌عنوان پژوهشگران برتر مقطع کارشناسی معرفی و تقدیر شدند.

در ادامه مراسم دکتر محمدحسین فرزایی، دکتر مسعود نجفی و دکتر مقداد پیرصاحب به‌عنوان سه پژوهشگر برتر دانشگاه با بالاترین امتیاز معرفی و تقدیر شدند.

همچنین دکتر فرید نجفی، دکتر کامران منصوری و دکتر نادر سالاری به‌عنوان پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی با سابقه بیش‌از پنج سال و دکتر سجاد فخری، دکتر مهدی جای مند و دکتر هادی صمدیان رنجبر به‌عنوان پژوهشگران برتر اعضای هیات علمی با سابقه کمتر از پنج سال معرفی و تقدیر شدند.

در بخش پژوهشگران برتر دانشگاه در حوزه علوم بالینی نیز دکتر حبیب‌الله خزایی، دکتر وحید فرنیا و دکتر محمد مسلم ایمانی تجلیل شدند.

در ادامه دکتر میلاد روحی، دکتر محمدحسین فرزایی، مسعود نجفی، دکتر مقداد پیرصاحب، دکتر نادر سالاری، دکتر کامران منصوری و دکتر محمد مسلم ایمانی به‌عنوان نفرات اول دانشکده‌های علوم تغذیه و صنایع غذایی، داروسازی، پیراپزشکی، بهداشت، پرستاری و مامایی، پزشکی و دندان‌پزشکی معرفی و تجلیل شدند.

همچنین دکتر مهدی جای مند به‌عنوان پژوهشگر برتر پژوهشکده فناوری های سلامت معرفی و از دکتر مسعود مرادی به‌عنوان نفر اول پژوهشکده سلامت تقدیر شد. مسعود صادقی نیز به‌عنوان پژوهشگر برتر غیرهیات علمی و دکتر محمود امیری در بخش انتشار مقاله با بالاترین ضریب تاثیر تقدیر شدند.

برگزیدگان برنامه‌های ثبت بیماری دانشگاه نیز سه نفر بودند: دکتر مریم شیرزادی، دکتر وحید فرنیا و دکتر کیقبادی قدیری.

در بخش برگزیدگان فناوری دانشگاه نیز دکتر آرمین دادگر به‌عنوان فناور برتر دانشگاه، دکتر میلاد اختراعی به‌عنوان فناور برتر گروه آزاد دانشگاه و مجری اختراع برتر و دکتر رضا محمدی به‌عنوان فعال برتر ارتباط با صنعت معرفی و تجلیل شدند.

سه شرکت طب سنتی نیکا، نیکان اکسیر باختر و تاوا ابتکار پاکان در رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های فناور برتر دانشگاه ایستادند.

رتبه‌های اول تا سوم شرکت‌های نوپای دانشگاه نیز به‌ترتیب به شرکت‌های فناوران میلاد اختراعی، آذین ابتکار ماد و پژوهشگران سلامت ایرانیان صنعت رسید.

مقداد نو خاصی، نیما حاجیان و مریم ولی‌پور نیز سه دانشجوی فناور دانشگاه نام گرفتند

۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید