اخبار

کسب رتبه هفتم در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

کسب رتبه هفتم در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است

 

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در امر پژوهش اقدامات بسیارخوبی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه انجام‌ شده است وتلاش بی وقفه همکاران معاونت تحقیقات دانشگاه ، اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه ودانشجویان تحصیلات تکمیلی در این زمینه بسیار قابل تقدیر است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر خدارحمی گفت: کسب رتبه اول از نظر فعالیت های پژوهشی در بین دانشگاه های علوم پزشکی تیپ دو کشور در جشنواره رازی در دو سال گذشته و کسب رتبه هفتم در بین ۵۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور، از جمله دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است.

وی اظهار داشت: افزایش تعداد مقالات بین المللی از ۱۱۱ مقاله در سال ۲۰۱۷ به ۴۴۴مقاله در سال ۲۰۲۰،
افزایش تعداد مقالات از ۷۰۵ در سال ۲۰۱۷ به ۱۳۴۰ در سال ۲۰۲۰،افزایش شاخص تعداد مقاله به عضو هیات علمی از ۱/۲۱ در سال ۲۰۱۷به ۲/۵۸در سال ۲۰۲۰ از دیگر دستاوردهای دانشگاه در سالهای اخیر است.

دکتر خدارحمی افزود: همچنین کسب رتبه ششم کشوری در تعداد مقالات منتشر شده با همکاری بین المللی در سال ۲۰۲۰، ارتقا شاخص اچ دانشگاه از ۴۶ در سال ۲۰۱۷ به ۸۸ در سال ۲۰۲۱ از دیگر موفقیت های دانشگاه در حوزه پژوهشی می باشد.

وی اظهار داشت:از ساخت بیوبانک دانشگاه باهفت فریزر منفی ۸۰ درجه و ظرفیتی معادل ۴۰ دستگاه در مساحتی ۱۵۰ متر مربعی که این بانک زیستی ظرفیت نگهداری حدود ۱۰۰ هزار نمونه بیولوژیکی را برای سالیان متمادی دارد که ذخیره بیولوژیک قابل توجهی را در راستای مطالعات زیستی در سال های آینده فراهم می کند و اجرای پروژه ساخت آزمایشگاه جامع تحقیقات در فضایی به مساحت ۷۰۰ متر مربع می توان به عنوان دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه پژوهش و فناوری نام برد.

دکتر خدارحمی بیان کرد: تصویب ۱۳۰ طرح پژوهشی توسط دانشجویان در سال ۱۴۰۰ ،چهار نفر دانشجوی پژوهشگر نمونه کشوری معرفی شده برای استعداد های درخشان ،راه اندازی کمیته فناوری دانشجویی در سطح کشور برای اولین بار به مدت ۲ هفته در تابستان ۱۴۰۰ از موفقیت هایی است که در حوزه پژوهش دانشجویی دانشگاه در سال جاری کسب کرده ایم.

وی افزود: همچنین تخصیص سهمیه پروپوزال های تحقیقاتی همراه با هر فراخوان به دانشجویان برای بالابردن کیفیت طرح ها و فعالیت های پژوهشی دانشجویی، تصویب منتورشیب فناوری جهت تسهیل تصویب طرح های فناوری دانشجویان خارج از فراخوان های فناوری و ایجاد فرهنگ فناوری ، اختراع و کارآفرینی در بین دانشجویان از جمله اقدامات انجام شده در راستای ارتقا و پیشرفت در زمینه پژوهش و فناوری دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فراهم شده است.

به گفته وی در سال جاری بیش از ۱۰۰ کارگاه پژوهشی و فناوری با ایجاد زیرساخت مناسب مجازی در سامانه های موجود دانشگاه برگزار شده است.

۲۶ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید