اخبار

انتقال 12 مادر باردار توسط اورژانس در برف و کولاک شدید

انتقال 12 مادر باردار توسط اورژانس در برف و کولاک شدید
 
 

 رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بارش برف در ۲۴ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت دوازده مادر باردار توسط اورژانس با همکاری و هماهنگی راهداری و هلال احمربه بیمارستان انتقال داده شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر هومن رفیعی افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته بر اثر بارش برف و کولاک شدید اکثر مسیرهای مواصلاتی استان کرمانشاه بخصوص جاده های فرعی و روستایی مسدود یا با کندی تردد مواجه شد و امدادرسانی با اختلال مواجه گردید.

وی اعلام کرد: آمبولانس‌های اورژانس ۱۱۵ استان کرمانشاه در طول 24 ساعت گذشته بیش از 220 ماموریت انجام داده‌اند که از این تعداد 111 ماموریت مختص انتقال بیمار بوده و 12 مورد مربوط به مادران باردار بوده است که یک مورد دیگر نیز در حال انجام است اما متاسفانه به علت مشکل مسدود شدن راه بین گهواره و ثلاث با هماهنگی های انجام شده با بالگرد انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: طی 24 ساعت گذشته 33 مورد تصادف ترافیکی ، 21 مورد درمان در محل ، 1361 مورد تماس تلفنی ، 41 مورد اخذ امضاء در محل توسط اورژانس استان صورت گرفته است.

دکتر رفیعی با بیان اینکه بارش شدید برف که از روز گذشته در استان کرمانشاه آغاز شده موجب کندی تردد خودروها و بسته شدن راه ده ها روستای استان شده است گفت: براساس اعلام هواشناسی بارش برف تا پایان هفته در کرمانشاه ادامه دارد و شاهد کاهش محسوس دمای هوا و یخبندان در سطح استان خواهیم بود بنابر این مردم عزیز ضمن خودداری از مسافرت های غیر ضروری در صورت ضرورت سفر ضمن چک کردن بخاری خودرو حتماً زنجیر چرخ ، آذوقه و لباس گرم به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر رعایت احتیاط فاصله ایمنی گفت: رانندگان خودرو راه را برای اورژانس و ماشین های امدادی باز بگذارند تا عملیات امداد و کمک رسانی با سختی مواجه نشود.

دکتر رفیعی همچنین تاکید کرد: مردم بخاری های منزل را جهت احتمال گازگرفتگی چک کنند.

  رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه هم اکنون تمامی پایگاه های اورژانس با رعایت کلیه موارد ایمنی مانند زنجیرچرخ و آذوقه و ... در استان فعال هستند گفت:نیروهای ما آمادگی کامل را جهت امداد رسانی دارند اما متاسفانه 20 تا 30 درصد جاده های فرعی قابل دسترسی نیستند اما امیدواریم این مهم نیز هرچه سریعتر با کمک و همکاری خوبی که تاکنون اداره راه و هلال احمر با ما داشته اند به زودی محقق شود.

۲۸ دی ۱۴۰۰ ۱۱:۲۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید