اخبار

تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری

تشریح اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال جاری
 
 
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بهینه سازی و ارتقاء پهنای باند اینترنت دانشگاه به ۴۵۶ مگابیت بر ثانیه از مهترین اقدامات مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه در سال جاری بوده است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه مهندس بابک پاک نیا در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از ۱۰۰۰ جلسه ویدئو کنفرانس توسط مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه برگزار شده است.
 
وی اظهار داشت: راه اندازی سامانه جدید نوبت دهی دانشگاه ، طراحی و پیاده سازی نرم افزار داشبورد مدیریت مالی و منابع انسانی ،راه اندازی سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی(کلادپکس) در دانشگاه از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری می باشد.
 
مهندس پاک نیا افزود: تجهیز مرکز دیتا سنتر دانشگاه به ذخیره سازها،اجرا و تجهیز زیرساخت های شبکه و همچنین تجهیزات رایانه ای بیش از ۳۰ مرکز  وابسته به دانشگاه، راه اندازی سرورهای مجازی نیز، از اقدامات انجام شده مدیریت آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه است. 
 
به گفته وی ساماندهی و رفع مشکلات رسیدگی به اسناد الکترونیکی بیمه سلامت در سامانه سپاس (سامانه پرونده الکترونیک سلامت) در بیمارستان های دانشگاه و گردآوری و انتشار سالنامه آماری ۱۳۹۶ و گزیده شاخص های آماری دانشگاه ۱۳۹۸_۱۳۹۰ نیز انجام شده است.
 
مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه با بیان اینکه هم اکنون در حال پیگیری و تکمیل زیرساخت های دانشگاه از نظر امنیت و به روز رسانی سامانه و تجهیزاتی که برای امنیت در دیتاها و جلوگیری از حملات سایبری مورد نیاز است هستیم گفت: همچنین برخی از مراکز ما با حداقل تجهیزات راه اندازی شده اند که برای ارائه خدمات و برای پوشش دهی مناسب نیاز به  ارتقا ، به روز رسانی  و تکمیل تجهیزات داریم.
 
وی اظهار داشت: از دیگر چالش هایی که در حوزه بیمارستانی با آن مواجه هستیم بحث دیتاسنتر  و ذخیره سازها می باشد و درصورتی که به هر دلیلی بک آپ های مناسب اطلاعات در محل مناسب نباشد و با از دست دادن دیتا مواجه شویم،غیر قابل جبران خواهد بود و این مسئله باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد .
 
مهندس پاک نیا گفت: با حمایت ها و پیگیری های حوزه معاونت توسعه در سال ۹۹ موفق شدیم دوازده ردیف خالی در آی تی جذب نماییم اما با توجه به توسعه ای که در بخش آی تی دانشگاه رخ داده است، در حال حاضر در این حوزه با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.
 
گفتنی است در حال حاضر پنج نفر در حوزه آمار و فناوری اطلاعات در ستاد دانشگاه، فعالیت می کنند که با توجه به توسعه دانشگاه در این حوزه باید تعداد این نیروها افزایش یابد. 
 
 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا 
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است 
🆔@k_health
 
۲۹ دی ۱۴۰۰ ۱۲:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید