اخبار

هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه برگزار شد

هفتاد و دومین نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه برگزار شد
 
 
آماده باش بیمارستانهای استان در پیک ششم کرونا  
 
دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه از افزایش روند بستری و ابتلا در دوهفته اخیر خبر داد و گفت: ویروس اُمیکرون بسیار سریعتر از سویه های دیگر بیماری کرونا انتشار پیدا می کند و به این دلیل سریعتر به پیک بیماری خواهیم رسید.
 
به گفته وی مرکز اصلی بستری بیماران کرونایی بیمارستان گلستان است اما با توجه به افزایش تعداد موارد بستری در روزهای آینده ،  تمام بیمارستانها و مراکز باید آمادگی کامل برای پذیرش مبتلایان به اُمیکرون را داشته باشند.
 
وی اظهار داشت:در بیمارستانهای شهرستانهای استان نیز در صورت افزایش تعداد موارد بستری کرونایی به بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی ، اعمال جراحی الکتیو باید لغو گردد .
 
به گفته او تعداد قابل توجهی از موارد ابتلا به اُمیکرون کودکان هستند و بیمارستان تخصصی اطفال و بخش های اطفال بیمارستانها،  آمادگی لازم را باید داشته باشند.
 
دکتر روشنی گفت: اکسیژن سازها و ونتیلاتورها باید سرویس شوند و مخازن اکسیژن باید پر باشد  و به دلیل سرایت بالای بیماری باید استفاده از تریاژ دولایه حتما رعایت شود.
 
وی اظهار داشت:در صورت نیاز ، مراکز سرپایی را باید مجدد راه اندازی کنیم و علاوه بر آن ، مراکز جامع سلامت در شهرستانها نیز باید برای تزریق رمدسیویر و درمان سرپایی بیماران اختصاص یافته و کیت های تشخیصی اُمیکرون برای تشخیص سریع بیماری در دسترس باشد.
 
 
استقبال خوب مردم استان برای دریافت نوبت سوم واکسن کرونا  
 
دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه گفت: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون و قدرت سرایت بالایی که دارد باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر  رعایت کنند و برای دریافت دوز دوم و سوم واکسن زودتر اقدام نمایند.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر  ۹۰/۲ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند ، ۷۹/۷ درصد گروه هدف بالای ۱۲ سال واکسن  نوبت دوم و ۲۹/۱ درصد گروه هدف بالای ۱۸ سال استان نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند.
 
به گفته او بررسی های انجام شده نشان می دهد خوشبختانه استقبال مردم استان کرمانشاه برای دریافت نوبت سوم واکسن نسبت به سایر استانها بیشتر است.
 
دکتر شکیبا گفت: با توجه به آغاز تزریق واکسن کرونا برای کودکان ۹ تا ۱۲ سال در چند روز اخیر، تا کنون ۳/۷ درصد افراد ۹ تا ۱۲ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده اند.
 
وی اظهار داشت: بیشترین درصد پوشش واکسن کرونا در  شهرستانهای استان مربوط به شهرستانهای  قصرشیرین با ۹۷/۵ درصد و دالاهو با ۹۶/۴ درصد  می باشد. 
 
دکتر شکیبا گفت:در بین گروه های سنی که واکسن دریافت کرده اند نیز گروه سنی ۲۰ تا ۳۵ سال در استان کمترین میزان تزریق واکسن را داشته اند.
  
 
اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا و واکسیناسیون است🔻
🆔@k_health
۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید