اخبار

باید‌ها و نباید‌های مصرف چای سبز

باید‌ها و نباید‌های مصرف چای سبز

چای سبز نوعی نوشیدنی سالم است که خواص زیادی برای سلامتی دارد، اما کارشناسان تغذیه افراط در مصرف آن را توصیه نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌گوید: تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف متعادل چای سبز باعث بهبود عملکرد مغز، پیشگیری از بروز برخی سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی و همچنین بهبود کارکرد سیستم ایمنی بدن می‌شود.

دکتر سید مصطفی نچواک گفت: چای سبز دارای ترکیباتی همچون خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی است و موجب بهبود عملکرد مغز، تقویت حافظه و تاثیر بر روی خلق و خو می‌شود.

وی جلوگیری از پیری زودرس مغز و زوال عقل، کمک به پیشگیری از دیابت، خاصیت ضدعفونی کنندگی و جلوگیری از رشد باکتری‌های موجود در دهان را از دیگر فواید مصرف چای سبز عنوان کرد.
نچواک با اشاره به اینکه شواهد محکمی در ارتباط با مصرف چای سبز و کاهش وزن و چربی سوزی وجود ندارد گفت: مطالعات نشان می‌دهد که در کوتاه مدت، مصرف چای سبز ممکن است موجب کاهش وزن شود، ولی در طولانی مدت نه.

این کارشناس تغذیه می‌گوید: کاهش وزن به یک رژیم استاندارد تغذیه‌ای همراه با انجام فعالیت جسمانی نیاز دارد.

وی با بیان اینکه مصرف زیاد و بی رویه چای سبز و مکمل‌های آن ممکن است باعث مسمومیت، نارسایی کبد، تهوع شود گفت: به دلیل کاهش جذب آهن توصیه می‌شود این نوشیدنی دو ساعت قبل و دو ساعت بعد از غذا مصرف شود.

نچواک با بیان اینکه مصرف این نوشیدنی در مادران باردار و شیرده بواسطه کافئین منع مصرف دارد گفت: برای سایر افراد مصرف روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای سبز توصیه می شود.

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید