اخبار

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان: 28 کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان: 28 کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر 28 کودک مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

ابراهیم شکیبا در نشست ستاد مقابله با کرونای استان با بیان اینکه در آستانه پیک ششم کرونا هستیم، گفت: در سویه امیکرون با افزایش سریع موراد مبتلا مواجه هستیم و همین باعث ایجاد نگرانی شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان با افزایش بسیار موارد کرونا مثبت سرپایی مواجه هستیم، گفت: انتظار می رود در دو هفته آینده با افزایش موارد بستری و پس از آن با افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شویم.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه سویه امیکرون بیشتر کودکان را درگیر می کند، گفت: در حال حاضر 28 کودک با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که 18 نفر آنها در مرکز استان و مابقی در شهرستانها بستری می باشند.

وی در ادامه به روند واکسیناسیون در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون سه میلیون و 198 هزار دز واکسن کرونا در استان تزریق شده است.

شکیبا افزود: در حال حاضر 90.3 درصد جمعیت هدف استان(بالای 12 سال) دز اول و 80.1 درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته شکیبا تاکنون 31 درصد جمعیت هدف(بالای 18 سال) استان هم دز سوم واکسن واکسن کرونا را تزریق کرده اند و استان از این حیث از میانگین کشور جلوتر است.

وی گفت: تاکنون هفت درصد جمعیت 9 تا 12 سال استان هم واکسن کرونا زده اند.
۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید