اخبار

افزایش حدود ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو پس از بروز کرونا در بیمارستان های استان

افزایش حدود ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو پس از بروز کرونا در بیمارستان های استان

 

معاون درمان دانشگاه از افزایش حدود 100 تخت آی سی یو در استان پس از بروز کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، دکتر بهمن روشنی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: اکنون ۳۶۶ تخت ویژه اعم از آی‌سی‌یو و سی‌سی‌‌یو در استان موجود است که حدود ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو در این دو سال بحث کرونا اضافه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ بیمارستان در سطح استان داریم که ۱۸ بیمارستان از این تعداد دولتی و ۸ بیمارستان خصوصی است گفت: اکثر شهرستان‌ها دارای بیمارستان هستند و در شهرستان‌های دالاهو، روانسر، ثلاث باباجانی نیز در حال ساخت است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص تعداد تخت‌های بیمارستانی، افزود: در حال حاضر حدود ۳ هزار و ۳۶۵ تخت فعال بیمارستانی در سطح استان موجود که ۲ هزار و ۶۰۰ تخت از این تعداد مربوط به دانشگاه است، البته نسبت به جمعیت کمبود تخت وجود دارد.

دکتر روشنی ادامه داد:  استان به لحاظ کادر درمان وضعیت نسبتا مطلوبی دارد، به طوری که حدود یک‌هزار و ۷۵۸ نفر پزشک در مراکز دولتی سطح استان مشغول فعالیت دارند که ۶۹۲ نفر از این تعداد متخصص یا فوق تخصص و حدود ۲۳۰ متخصص در شهرستان‌های استان مشغول به فعالیت هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در حال حاضر در دورافتاده‌ترین شهرستان‌های استان مانند قصرشیرین و ثلاث باباجانی هم پزشک متخصص وجود دارد و حداقل ۵ تخصص اصلی شامل داخلی، اطفال، جراحی، بیهوشی و متخص زنان در اکثر شهرستان‌ها فعالیت دارند.

دکتر روشنی در خصوص دندان‌پزشکان و داروسازان، تصریح کرد: ۴۵۵ دندان‌پزشک و ۴۱۲ نفر هم در گروه داروسازی مشغول فعالیت هستند.

وی اظهار کرد: از ۴ هزار و ۱۵۰ نفر گروه پرستاری در بخش خصوصی ۶۸۰ نفر کادر پرستاری موجود است.

۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۴۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید