اخبار

استاندار کرمانشاه: نظارت‌ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی تشدید شود

استاندار کرمانشاه: نظارت‌ بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و اماکن عمومی تشدید شود

 

استاندار کرمانشاه خواستار تشدید نظارت‌ها برای رعایت دقیق‌تر پروتکل های بهداشتی در اماکن خدماتی، بازارها، تالارها، رستوران‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بهمن امیری مقدم، امروز(23 بهمن) در حاشیه نشست ستاد ملی کرونا  که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، عنوان کرد: با توجه به گسترش دوباره بیماری کرونا در سطح کشور و استان کرمانشاه، ضرورت دارد صداوسیما و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، اطلاع رسانی بیشتری پیرامون این بیماری، لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، ضرورت استفاده از ماسک و ترزیق واکسن انجام دهند.

وی بر ضرورت راه اندازی کمیته‌های بهداشتی در تمامی ادارات تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در  مجموعه‌های اداری کاملا نظارت داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر ضرورت نظارت بیشتر شهرداری‌ها بر ناوگان‌های حمل و نقل عمومی، عنوان کرد: شهرداری باید نظارت بیشتری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وسایل نقلیه عمومی مانند تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها داشته باشند تا سلامت مردم به خطر نیافتد.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ایام پایان سال، گفت: به تدریج شاهد مراجعه بیشتر مردم به بازارهای سطح شهر خواهیم بود و از هم اکنون باید نظارت بر اصناف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی جدی‌تر شود و طبق قانون واحدهای صنفی که از ماسک استفاده نمی‌کنند و یا تاکنون واکسن نزده اند، جریمه شوند.

امیری مقدم تاکید کرد: علاوه بر الزام‌های قانونی مبنی بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، افراد شرعا هم ملزم به رعایت این پروتکل ها هستند، چون انتقال ویروس موجب بیماری و آسیب به دیگران می‌شود و این موضوع در شرع مقدس اسلام منع شده است.

وی همچنین با تاکید بر نظارت بیشتر در مرزها، عنوان کرد: مرزهای مبادلاتی استان باید بر اساس پروتکل های بهداشتی به انجام فعالیت‌های تجاری و بازرگانی بپردازند و کنترل‌های جدی در مورد افرادی که وارد کشور می‌شوند، انجام شود.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۲:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید