اخبار

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: بیمارستان‌های کرمانشاه برای مقابله با موج ششم کرونا در آماده‌باش کامل هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:  بیمارستان‌های کرمانشاه برای مقابله با موج ششم کرونا در آماده‌باش کامل هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری در موج ششم کرونا، به تمام بیمارستان‌های استان آماده‌باش اعلام شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر بهمن روشنی روز شنبه در نشست ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: به دلیل نرسیدن تعداد موارد بستری کرونایی به ۵۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی همچنان اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان ها قابل انجام است.

وی اظهار داشت: در موج ششم کرونا و شیوع اُمیکرون، تعداد موارد مرگ و میر نسبت به موج های دیگر کمتر است، اما به دلیل افزایش تعداد موارد بستری به طور قطع بار زیادی به سیستم بهداشتی درمانی استان وارد می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: هم اکنون علاوه بر بیمارستان گلستان، سه بخش در بیمارستان امام رضا (ع) به بیماران کرونایی اختصاص یافته است و ۶۷ بیمار در این بیمارستان بستری شده اند.

وی اضافه کرد: همچنین بخش نورولوژی بیمارستان فارابی به بیماران کرونایی اختصاص یافته و در صورت نیاز یکی از بخش های روانپزشکی زنان این بیمارستان نیز به بیماران کووید اختصاص می یابد.

دکتر روشنی عنوان کرد: باتوجه به روند افزایشی تعداد بستری ها در استان و با توجه به مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا، بیمارستان‌های غیردانشگاهی از جمله بیمارستان‌های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و تامین اجتماعی در مدار قرار می گیرند و بیماران کرونایی را پذیرش نمایند.

وی گفت: همچنین در بیمارستان های تک تخصصی و خصوصی نیز باید یک بخش به بیماران کرونایی با تاکید بر گروه سنی زیر ۱۴ سال اختصاص یابد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در پایان گفت: درخواست ما از پرسنل بیمارستان ها و مراکز بهداشتی درمانی این است که برای حفظ سلامت خود و دیگران پروتکل های بهداشتی به ویژه تکمیل واکسیناسیون و استفاده از ماسک را رعایت نمایند.

 

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید