اخبار

دکتر شکیبا:تعداد بیماران سرپایی کرونا در کرمانشاه بشدت افزایش یافته است

دکتر شکیبا:تعداد بیماران سرپایی کرونا در کرمانشاه بشدت افزایش یافته است

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در جلسه ستاد دانشگاهی کرونا گفت: با توجه به قدرت بسیار بالای سویه اُمیکرون هم اکنون تعداد بیماران سرپایی در استان به شدت در حال افزایش است.

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: باتوجه به این شرایط اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند یا کمتر رعایت کنند برای مقابله با اُمیکرون با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: همچنین افرادی که هنوز برای دریافت دُز دوم و سوم واکسن کرونا اقدام نکرده اند برای حفظ سلامتی خود و دیگران در اسرع وقت به مراکز تجمیعی مراجعه کرده و واکسیناسیون خود را تکمیل نمایند.

معاون بهداشتی کرمانشاه گفت: در موج ششم کرونا نیز طرح شهید سلیمانی در استان در حال اجراست، اجرای طرح شهید سلیمانی در موج ششم بیماری و برای مقابله با کووید بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه با کمک این طرح واکسیناسیون در استان به خوبی در استان در حال انجام است، افزود: همچنین آموزش افراد برای پیشگیری از ابتلا به اُمیکرون در پایگاه های بهداشتی و مراکز بهداشتی درمانی صورت می گیرد و پیگیری افراد مبتلا به اُمیکرون نیز به صورت تلفنی می باشد و انجام تست Pcr در صورت تمایل و برای شناسایی موارد مبتلا انجام می شود.

آمار بستری‌های کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه ۳۴۱ نفر است که از این تعداد ۶۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال هفت نفر آنها وخیم است.

مجموع جان‌باختگان استان کرمانشاه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۹۵۴ نفر رسیده است.

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ ۲۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید