اخبار

۶۰۰ تخت برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه تجهیز شد

۶۰۰ تخت برای درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های کرمانشاه تجهیز شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:هم‌اکنون حدود ۶۰۰ تخت برای درمان بیماران کرونایی در استان تجهیز شده که در صورت افزایش موارد بستری و نیاز به تخت بیشتر، اعمال جراحی الکتیو در بیمارستان‌ها لغو می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی روز دوشنبه در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد دانشگاهی کرونا افزود: در صورت نیاز، تخت‌های بیشتری به بیماران کرونایی اختصاص خواهد یافت و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا بیماری پشت در بیمارستان‌ها نماند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در پیک ششم کرونا هستیم و تمام شهرهای استان جز شهر دالاهو در وضعیت قرمز قرار دارند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه اکنون تعداد مرگ و میر قطعی کرونایی به هفت نفر در روز رسیده است، گفت: این زنگ خطر و هشداری است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را همچون گذشته رعایت کرده و واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وی افزود: در هفته های اخیر تعداد بستری ها نیز افزایش یافته و هم اکنون بیش از ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

محمدی تاکید کرد: آنگونه که شایع شده بود سویه اُمیکرون سبک است این طور نیست و حتی در بعضی موارد شدیدتر هم عمل می کند و درگیری ها و عوارض شدیدتری را در فرد ایجاد می کند.

وی عنوان کرد: هماهنگی ها و اقدامات لازم برای افزایش تعداد تخت های بستری کرونایی و تخت های ویژه این بیماران در بیمارستان‌های استان باید افزایش یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: همچنین امکانات و تجهیزات مورد نیاز بیمارستان های درگیر کرونا تامین شده و مشکلی از نظر تامین دارو و تجهیزات در استان نداریم.

وی در پایان گفت: تاکید و خواهش ما از مردم این است که از دورهمی ها دوری کنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند و واکسیناسیون خود را تکمیل کنند.

در ادامه دکتر روشنی معاون درمان دانشگاه نیز با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۴۰۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل ها و تکمیل واکسیناسیون این تعداد افزایش نیابد.

به گفته وی در صورت افزایش موارد بستری نیز پیش بینی های لازم برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی صورت گرفته است.

دکتر روشنی گفت: علاوه بر بیمارستان گلستان و امام رضا (ع)، یک بخش ۳۵ تخت در بیمارستان فارابی به بیماران کرونایی اختصاص یافته است ودر صورت نیاز ۴۰ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) نیز برای درمان بیماران کرونایی وارد مدار خواهد شد.

وی همچنین افزود: علاوه بر این  بیمارستانهای امام حسین (ع)  و بیمارستان حضرت ابالفضل (ع) نیز همکاری خوبی دارند و بیماران کرونایی در این مراکز  پذیرش می شوند و در صورت نیاز از سایر بیمارستانهای غیر دانشگاهی برای درمان بیماران کرونایی استفاده خواهد شد.

اینجا مرجع رسمی اطلاعات و آگاهی در استان کرمانشاه پیرامون بیماری کرونا است🔻

🆔@k_health

 

۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۵۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید