اخبار

مردم مشارکت بیشتری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند/تاکید بر گسترش واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی

مردم مشارکت بیشتری در رعایت دستورالعمل های بهداشتی داشته باشند/تاکید بر گسترش واکسیناسیون برای حفظ سلامت عمومی

 

بهمن امیری مقدم استاندارکرمانشاه بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت عمومی تأکید کرد و گفت: خوشبختانه با روندکاهشی میزان مراجعات و بستری های ناشی از کرونا شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی برخی شهرستانها هستیم که برای تداوم این روند نیازمند همکاری بیشتر مردم هستیم.

وی امروز شنبه در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا که با حضور رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری برگزار شد برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه استان کرمانشاه در مواجهه با پیک ششم بیماری کرونا به لحاظ مشارکت خوب مردم و تلاش پرستاران فداکار و پزشکان ایثارگر و کادر بهداشت و درمان از وضعیت بهتری برخوردار است و باید این همراهی و تلاش شبانه روزی برای بهبود کامل وضعیت فعلی و عبور از پیک تداوم یابد.

مقام عالی استان ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت این بیماری و حفظ سلامت  مردم ضروری است و دانشگاه باید با همکاری سایر نهادهای متولی در زمینه بسیار فعالانه کار کند.

استاندار کرمانشاه انجام واکسیناسیون کامل را راهکاری برای جلوگیری از شیوع پیک های بعدی بیماری کرونا در استان برشمرد و اظهار داشت: مراکز علمی دانشگاه علوم پزشکی باید به اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از پیک های بعدی توجه ویژه داشته باشند؛ زیرا اگر بتوانیم این اقدامات را در دستور کار خود قرار دهیم بدون تردید با جامعه ای سالم و دارای ایمنی لازم در برابر بیماری روبرو خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اطلاع رسانی در سطح جامعه و ملزم کردن دستگاه های اجرایی و همچنین صنوف برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی در کنترل پیک ششم بیماری بسیار مهم و تاثیرگذار است و برای اینکه بیماری بیشتر در جامعه کنترل شود لازم است که مراقبت ها افزایش پیدا کند.
مقام عالی استان از دانشگاه علوم پزشکی استان خواست که مراقبت های بهداشتی را افزایش دهد و نظارت بیشتری برای ترزیق واکسن و ایجاد وضعیت پویاتر در مراکز واکسیناسیون داشته باشد.

وی در ادامه توجه به رعایت فاصله گذاری اجتماعی را یکی عوامل مهم برای کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: این مهم باید یکی از خواسته های دانشگاه علوم پرشکی باشد و اطلاع رسانی بیشتر در این زمینه الزامی است.
وی استفاده از ماسک و توزیع اقلام بهداشتی در مناطق محروم را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی با کمک خیرین می تواند به توزیع ماسک در مناطق محروم کمک کند زیرا این موضوع برای کنترل بیماری کرونا بسیار موثر خواهد بود.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: همه صنوف در استان باید ملزم به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشند و اگر موردی پیدا می شود که کم توجه است حتماً به آن باید تذکرات لازم داده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به تحولات صورت گرفته در مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: این تغییر و تحولات باید منجر به ارائه خدمات بیشتر و گسترده تر در جامعه شود و مردم احساس کنند که با تغییر و تحول گرفته شرایط با گذشته فرق کرده است و خدمات نیز بهتر شده است.

۷ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید