اخبار

خدمات سلامت به روستاییان استان کرمانشاه در ۶۲۹ خانه بهداشت ارائه می‌شود

خدمات سلامت به روستاییان استان کرمانشاه در ۶۲۹ خانه بهداشت ارائه می‌شود

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت ۶۲۹ خانه بهداشت در روستاها و مناطق سخت گذر استان، گفت: در این تعداد خانه بهداشت به ۵۳۳ هزار و ۵۸۸ نفر ساکن در روستاهای استان خدمات سلامت ارائه می شود.

دکتر «ابراهیم شکیبا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در خانه‌های بهداشت استان کرمانشاه اکنون هزار و ۱۲۲ نفر بهورز زن و مرد فعالیت دارند، افزود: این بهورزان مراقبت‌های اولیه شامل مراقبت از مادر، کودک، نوجوان، جوان، میانسال و سالمند، خدمات واکسیناسیون، کنترل بیماری‌های واگیر و غیرواگیر و بهداشت محیط را به جمعیت ساکن در مناطق روستایی و سخت گذر ارایه خدمت می کنند.

وی در ادامه گفت: تقویت و توانمندسازی بیشتر بهورزان با توجه به نیازهای جدید از اولویت‌های نظام سلامت کشور است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه افزود: امروز شاهد ارتقای بهداشت و سلامت مردم، جامعه، کودکان و نوجوانان و ریشه‌کنی، حذف و کنترل بسیاری از بیماری‌های واگیر هستیم که بخش عمده آن حاصل تلاش‌های شبانه‌روزی بهورزان است که با هیچ چیز قابل قیاس و جبران نیست.

وی اظهار داشت: تغییر سیمای سلامت و افزایش میزان شیوع و بروز بیماری‌های غیرواگیر و سوانح و حوادث، ضرورت تغییر رویکرد مراقبت و ارایه خدمات بهداشتی درمانی را با توجه به تعیین کننده‌های اجتماعی سلامت بیش از پیش طلب می کند.

شکیبا اضافه کرد: نیروی انسانی در خانه های بهداشت بهورزان بومی هستند که براساس ضوابط ابلاغی از سوی وزارت، درمان و آموزش پزشکی بعد از شرکت در آزمون و انجام مصاحبه جذب خانه های بهداشت می‌شوند.

وی افزود: اولویت پذیرش با رشته های کاردانی و کارشناسی رشته های بهداشت عمومی، پرستاری، مامایی و بهداشت محیط است که در ۱۰ مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی تیم سلامت آموزش‌های تئوری و عملی را زیرنظر مربیان مجرب فرا می‌گیرند.
۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۳۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید