اخبار

نکاتی مهم درباره خانه تکانی

نکاتی مهم درباره خانه تکانی

سال نو نزدیک است و این روزها بسیاری از خانواده ها بر اساس رسمی دیرینه مشغول خانه تکانی اند، اما باید دانست انجام خانه تکانی اصولی نیاز مند توجه به برخی از نکات است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه،مسئول واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه آسیب دیدگی‌های ناشی از خانه تکانی را از موارد مراجعه به اورژانس پیش بیمارستانی عنوان کرد و گفت: در روزهای پایانی سال به دلیل خانه تکانی استفاده از مواد شوینده هم بیشتر می شود.

اکبر آزادی افزود: گاز‌هایی که در اثر استفاده از مواد شوینده نظیر کلر و وایتکس متصاعد می‌شود می‌تواند موجب آسیب به سیستم تنفسی افراد و به وجود آمدن شرایط اورژانسی شود و حتی مشکلاتی را تا آخر عمر برای شخص آسیب دیده به وجود آورد.

مسئول واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی افزود: هموطنان هنگام استفاده از وایتکس درب و پنجره محیط را باز نگهدارند و اجازه دهند هوا در گردش باشد.

وی در ادامه به خطرات ناشی از ترکیب مواد شوینده اشاره کرد و گفت: مهمترین این موارد ترکیب مواد شوینده با وایتکس است.

مسئول واحد آموزش اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین از خانواده‌ها خواست هنگام بالا رفتن از نردبان و چهارپایه مراقب باشند.

اکبر آزادی با بیان اینکه در این موقع از سال باید نظارت بیشتری بر رفتار کودکان داشت افزود: بازی کودکان با ابزارهایی نظیر قیچی، میخ، چاقو وغیره مخاطره آمیز است.

وی یادآور شد: مواد شوینده نباید در دسترس کودکان قرار گیرد چرا که ممکن است کودکان آن‌ها را با نوشیدنی اشتباه بگیرند و موجب مسمومیت آن‌ها شود.
۱۶ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید