اخبار

رئیس اورژانس کرمانشاه خبر داد؛ آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری

رئیس اورژانس کرمانشاه خبر داد؛ آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی کامل اورژانس کرمانشاه برای حوادث چهارشنبه سوری خبر داد.

هومن رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق دستورالعملی که هر ساله در خصوص چهارشنبه آخر سال از سوی اورژانس کشور ابلاغ می‌شود باید اقدامات لازم در راستای پیشگیری و آموزش انجام گیرد که اورژانس کرمانشاه نیز به دنبال این دستورالعمل‌ها جلسات متعددی برگزار کرده است.

وی با اشاره به جلساتی که با فرمانداری و آموزش و پرورش برای انجام تبلیغات و آموزش‌های لازم به مردم و دانش آموزان انجام گرفته است، افزود: در جلسه کارگروه بحران شهرستان کرمانشاه که با حضور فرماندار برگزار شد برنامه‌های مورد نظر برای جلوگیری از وقایع چهارشنبه آخر سال مطرح شد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: بر اساس هماهنگی‌های لازم مقرر شده تا با همکاری ارگان‌های مربوطه با استفاده از ظرفیت‌های موجود برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم از طریق نصب بنرهای آموزشی در شهر و تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌ها از طریق فضای مجازی اقدام شود.

رفیعی با تاکید بر آمادگی اورژانس برای حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال، بیان کرد: در حال حاضر در کانال‌ها و سامانه شاد آموزش‌هایی در جهت آگاه سازی والدین و دانش آموزان در مورد مخاطرات چهارشنبه آخر سال در حال انجام است و همچنین جلساتی با هلال احمر، آتش نشانی و پلیس صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: آموزش‌های لازم برای نحوه مدیریت و درمان مصدومین حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال نیز از جمله اقداماتی است که به منظور آمادگی‌های اورژانس برای آخرین چهارشنبه سال صورت گرفته است و از ابتدای هفته آینده از طریق صدا و سیما برنامه‌های صوتی و تصویری برای آگاهی‌سازی مردم انجام می‌شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در روزهای پایانی سال و با نزدیکی به چهارشنبه آخر سال تمام بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حالت آماده قرار می‌گیرند و نکات مهم و قابل توجه در این زمینه گوشزد می‌شود.

رفیعی خاطر نشان کرد: با توجه به استقبال مردم از مراسم چهارشنبه آخر سال شاهد انفجارهای مواد محترقه در بعضی مناطق هستیم که باوجود وقوع چند مورد انفجار هنوز گزارشی مبنی بر مصدومیت و فوت ناشی از این حوادث ثبت نشده است اما در هر حال آمبولانس‌های اورژانس در ۷۱ پایگاه شهری و جاده‌ای علاوه بر خدمات هر روزه خود آمادگی کامل برای حوادث پیش‌رو را دارند.

وی در خصوص آمار مصدومین چهارشنبه آخر سال طی سال گذشته، یادآوری کرد: سال گذشته آمار مصدومین در هفته پایانی سال و به مناسبت چهارشنبه آخر سال حدود ۱۱۶ مورد مصدومیت ثبت شده که از این تعداد ۸۹ مورد مرد و ۲۷ مورد زن بودند.

رفیعی ادامه داد: محدوده سنی مصدومین حادثه چهار شنبه سوری در سال گذشته بین ۲۰ تا ۲۹ سال بوده که بیشترین آسیب از نوع سوختگی در نواحی سر، صورت، چشم و دست‌ها است و طبق آمار حادثه آفرین‌ترین مواد محترقه شامل ترقه و اکیل سرنج بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تاکید کرد: به دلیل ناآگاهی بسیاری از نوجوانان از مخاطرات مواد محترقه و پنهان‌کاری‌های آنها از والدین تقاضا داریم آموزش‌ها و نکات لازم در مورد نحوه نگه داری و خطرات مواد محترقه را به فرزندان خود بدهند.

رفیعی با اشاره به حادثه خیز بودن مواد انفجاری که برای چهارشنبه آخر سال خریداری می‌شود، عنوان کرد: مواد منفجره را به هیچ وجه به سمت درخت، درب منازل و کابل و دکل‌های برق پرتاب نکنند و در صورت روشن کردن آتش بر میزان شلعه‌ور بودن آن حتماً توجه داشته باشند و پس از اتمام مراسم برای خاموش کردن آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: در صورت بروز حوادث سوختگی حتماً با اورژانس تماس گرفته و تا آمدن نیروهای اورژانس مصدوم را از محل حادثه دور کنند و اگر آتش سوزی صورت گرفته با آتش نشانی به شماره ۱۲۵ تماس داشته باشند و در صورت مشاهده فروش غیر مجاز مواد محترقه با ۱۱۰ تماس بگیرند.
۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۵:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید