اخبار

استاندار کرمانشاه: مردم با تزریق دز سوم واکسن کرونا مانع تشدید دوباره این بیماری شوند

استاندار کرمانشاه: مردم با تزریق دز سوم واکسن کرونا مانع تشدید دوباره این بیماری شوند


استاندار کرمانشاه گفت: با توجه به نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی از مردم می‌خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا، اجازه ندهند دوباره شاهد اوج‌گیری این بیماری باشیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشات در جلسه ستاد ملی کرونا گفت: خوشبختانه با مشارکت مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان در استان شاهد روند کاهشی تعداد مبتلایان و بستری ها در پیک ششم هستیم.

وی اظهار داشت: در دو هفته گذشته روند بیماری کاهشی و تعداد بستری در استان کمتر از میانگین کشوری بوده و تقریباً تعداد بیماران بستری به نصف کاهش یافته است.

به گفته وی پیک ششم نسبت به پیک پنجم کوتاهتر و با تعداد موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کمتری همراه بوده است، همچنین ضریب اشغال تخت روزانه که در پیک پنجم 3.5 برابر پیک ششم بود کاهش داشته و این کاهش قابل توجه در پیک ششم ناشی از اثر واکسیناسیون عمومی و خدمات دولت مردمی است.

وی با بیان اینکه توجه ویژه دکتر رئیسی و دولت سیزدهم برای تسریع در روند انجام واکسیناسیون از اولین روز فعالیت دولت ،قابل تقدیر است گفت: خوشبختانه گزارش های آماری دانشگاه علوم پزشکی نشان می دهد با سرعت در انجام واکسیناسیون عمومی ایمنی جمعی ارتقا یافته و تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی ها کاهش یافته است.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حمایت دولت خدمتگزار از تلاش های محققان داخلی و افزایش تولید واکسن داخلی عاملی مهم برای حفظ سلامت عمومی و اجرای واکسیناسیون گسترده در کشور است گفت: در اوایل فعالیت دولت با افزاش واردات و در ادامه با حمایت از تولید واکسن داخلی و عرضه گسترده برای تزریق این واکسن به مردم سرعت بخشی مناسبی به روند انجام واکسیناسیون شکل گرفت و امروز در پیک ششم اثرات اقدامات موثر دولت سیزدهم را شاهد هستیم.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بستری ها، مبتلایان و فوتی های استان بر اساس گزارش جامع دانشگاه علوم پزشکی پایین تر از میانگین کشوری است گفت: براساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی افرادی که واکسیناسیون کامل انجام داده اند کمتر مبتلا شده و در واقع این مهم اثر واکسیناسیون به عنوان اقدام مطلوب دولت را نشان می‌دهد و تکمیل روند واکسیناسیون گروه های هدف را در کرمانشاه با مشارکت مردم ادامه خواهیم داد.

وی اظهار داشت: تاکنون 91 درصد گروه هدف بالای 12 سال دُز اول، 82 درصد دُز دوم و 37.6 درصد نیز دُزسوم را دریافت کرده اند و این همراهی و همکاری مطلوب برای حفظ سلامت عمومی با مشارکت مردم تداوم و سرعت بیشتری خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به فرارسیدن تعطیلات نوروزی از مردم می خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند گفت: هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده، اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود.

گفتنی است رییس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا؛ تمهیدات اندیشیده شده و اقدامات صورت گرفته در استان کرمانشاه برای مقابله و کنترل بیماری کرونا در پیک ششم را مطلوب ارزیابی کرد و از بهمن امیری مقدم استاندار کرمانشاه به صورت ویژه تقدیر کرد.

▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
#بهار_صفر_یک_بهار_سلامتی

مرجع رسمی اطلاعات حوزه سلامت، بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان کرمانشاه 🔻

🆔@k_health

۲۲ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید