اخبار

یک اشتباه = یک عمر پشیمانی

یک اشتباه = یک عمر پشیمانی
 
 
معاون بهداشتی دانشگاه گفت:چهارشنبه سوری یکی از جشن های ایرانی است که در شب آخرین چهارشنبه سال (سه شنبه شب) برگزار می شود و مراسم سنّتی چهارشنبه سوری مربوط به این جشن ملی، از دیرباز در فرهنگ سنتی مردمان ایران زنده نگاه داشته شده است.
 
دکتر ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه در گفتگو با میز خبر روابط عمومی دانشگاه مردم زمان غروب آفتاب آتش روشن میکنند و از روی آن می پرند و میخوانند این گونه بیماری ها، ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند، تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند.  
 
وی با بیان اینکه متاسفانه رفتار خشونت آمیز و مغایر با عرف و منش جامعه، نظیر آنچه که امروزه تحت نام چهارشنبه سوری شاهد آن هستیم، در هیچ کدام از این آیین ها دیده نمی شود گفت: هرگونه بی توجهی به نکات ایمنی و سهل انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می تواند زیان های جانی و مالی سنگین و غیر قابل جبرانی را در پی داشته باشد. 
 
دکتر شکیبا به بیان رعایت برخی نکات برای پیشگیری از حوادث ناشی از چهارشنبه سوری پرداخت و گفت: والدین در تهیه وسایل آتشبازی بی خطر فرزندانشان را همراهی نمایند. کودکان به هیچ عنوان شخصاَ نباید از مواد آتش بازی و محترقه استفاده نمایند.
 
وی با تاکید بر اینکه از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به خصوص در منزل،زیر زمین،محل کار و ... جداً جلوگیری کنید گفت: از حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقادیر بسیار کم، در جیب لباس و کیف جداًً خودداری کنید.
 
دکتر شکیبا گفت: در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر حتماً آن را در جای خشک و خنک نگهداری کنید و مواد آتش بازی (محترقه و انفجاری) را از محل هایی که مطمئن هستند خریداری کنید و این مواد را از دست فروش تهیه نکنید.
 
وی با بیان اینکه همیشه در مواقع آتش بازی جهت اطفاء حریق، آب، کپسول اطفاء حریق و حتی الامکان جعبه کمکهای اولیه در دسترس باشد گفت: مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را به طرف افراد دیگر پرت نکنید و هیچگاه مواد آتش بازی (منفجره و محترقه) را در ظروف شیشه ای یا فلزی قرار ندهید، زیرا در صورت انفجار ذرات شیشه یا فلز، به اطراف پرتاپ شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد.
 
معاون بهداشتی دانشگاه با تاکید بر اینکه از پرتاب مواد آتش زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش سوزی است جداً خودداری کنید گفت: امید که با نظارت خانواده های عزیز، چهارشنبه ی آخر سال را بدون حادثه ای سپری کنیم.
 
▫️▫️▫️▫️▫️▫️
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
#بهار_صفر_یک_بهار_سلامتی 
 
مرجع رسمی اطلاعات حوزه سلامت، بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان کرمانشاه 🔻
 
🆔@k_health
 
۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید