اخبار

مصرف آجیل های رنگی و نمکی تهدید ی برای سلامتی

مصرف آجیل های رنگی و نمکی تهدید ی برای سلامتی

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: در تهیه آجیل‌های رنگی‌های رنگی بوداده از رنگ‌های شیمیایی که سرطان زاست استفاده می‌شود و مصرف آن تهدیدی برای سلامتی است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه، بهمن خدادادیان با بیان اینکه در هنگام خرید چند شاخصه برای تشخیص کیفیت آجیل وجود دارد افزود: در شاخصه‌های دیداری باید توجه کنیم که آجیل دارای کپک شپشک و کرم نباشد در جای مناسب نگهداری شود و بوی کهنگی ندهد.

وی ادامه داد: در تهیه آجیل‌های رنگی بوداده از رنگ‌های شیمیایی که سرطان زاست استفاده می‌شود و مصرف آن برای سلامتی آسیب زاست.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: در هنگام خرید نیز به کم نمک بودن آجیل توجه کنید چراکه استفاده از آجیل‌های نمکی شما را در معرض بیماری فشار خون قرار می‌دهد و سلامت قلب را به خطر می‌اندازد

خدادادیان گفت: قیمت نیز ملاک دیگری است که در هنگام خرید باید به آن توجه کنید آجیل‌های ارزان حتما مشکلی دارند و نباید با خرید آن‌ها سلامت افراد خانواده را به خطر بیاندازیم.

وی با بیان اینکه آجیل را از مراکز معتبر خریداری کنید گفت: به هیچ عنوان از دستفروشان و افراد دوره گرد محصولات غذایی خریداری نکنید.

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط در شهرستان کرمانشاه افزود: ۳ گشت ویژه در دو نوبت صبح و عصر به صورت سرزده از آجیل فروشی‌ها و شیرینی فروشی‌ها بازدید می‌کنند.

مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه از شهروندان خواست هر گونه تخلف در حوزه مواد غذایی را می‌توانند با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید