اخبار

سرپرست دانشگاه: مردم کرمانشاه برای اهدای خون در تعطیلات نوروز فراخوانده شدند

سرپرست دانشگاه: مردم کرمانشاه برای اهدای خون در تعطیلات نوروز فراخوانده شدند

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ذخایر خونی از مهمترین عوامل پشتیبانی بیمارستان‌ها است، گفت: خون عاملی حیاتی است لذا درخواست ما از مردم این است که در آستانه سال نو و تعطیلات نوروز با اهدای خون خود جان دوباره‌ای به بیماران بدهند.

دکتر «قباد محمدی» روز پنجشنبه که برای اهدای خون به اتفاق معاونانش در سازمان انتقال خون کرمانشاه حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با نزدیکی به تعطیلات عید نوروز نیاز به خون در مراکز اهدای خون کشور افزایش می یابد، امیدواریم مردم با اهدای خون خود در این امر خداپسندانه شرکت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز گفت: خون یکی از مهمترین فاکتورهای سلامت بیمار است، با شروع تعطیلات نوروز باید شرایطی را برای سازمان انتقال خون فراهم کنیم که خون به اندازه کافی ذخیره داشته باشند تا بتوانند خون بیمارستان ها را تامین کنند.  

دکتر «ابراهیم شکیبا» افزود: امیدواریم تعطیلاتی بدون حادثه و تصادف را پشت سر بگذاریم ولی در هر صورت باید شرایط فراهم باشد که هیچ بیماری بدون خون نماند.

دکتر محمدی سرپرست‌ دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با حضور در سازمان انتقال خون ضمن اهدای خون، از مردم خواست با توجه به شروع تعطیلات و نیاز به خون و فرآورده های خونی،  نسبت به امر پسندیده اهدای خون اقدام نمایند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آزمایشگاه و واحد فرآورده‌های خونی سازمان انتقال خون کرمانشاه بازدید کرد و از تلاش کارکنان این سازمان به ویژه در ایام نوروز قدردانی نمود.

گفتنی است نیاز به خون همیشگی است و هر واحد خون بعد از فرآوری برای سه نفر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابر این هرکدام از همشهریان می توانند قهرمان زندگی سه نفر باشند.

 

۲۶ اسفند ۱۴۰۰ ۲۰:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید