اخبار

استاندار کرمانشاه: افزایش روند واکسیناسیون سبب بازگشت کسب و کارها به چرخه درآمد شده است

استاندار کرمانشاه: افزایش روند واکسیناسیون سبب بازگشت کسب و کارها به چرخه درآمد شده است

 

استاندار کرمانشاه گفت: پیشبرد واکسیناسیون عمومی و تقویت ایمنی جمعی با رویکرد حفظ سلامت عمومی و کاهش آسیب به کسب و کارها یکی از اولویت‌های دولت مردمی در آغاز کار بود و با تلاش جهادی و اتکا به توان داخلی این مهم محقق شد.

بهمن امیری‌ مقدم روز شنبه در آخرین جلسه ستاد کرونا در سال ١۴٠٠ ضمن اشاره به چگونگی تحقق وعده های دولت در آغازین روزهای خدمت برای شتاب بخشی به روند انجام واکسیناسیون عمومی، افزود: کرونا بر بخش های مختلف اقتصادی، زندگی و معیشت مردم تاثیر بسیاری گذاشته بود و خسارت زیادی را در پی داشت.

وی اظهار کرد: دولت سیزدهم با پیامدسنجی و شناخت کامل از مخاطرات شیوع کرونا برای کسب و کارها و اشتغال؛ در انجام این وعده برای حفظ سلامت عمومی به صورت جهادی کار کرد و حتی شخص رئیس جمهور عملاً وارد عرصه شد تا بخشی از مشکلات مردم حل شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی فراموش نشود

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: بسیاری از مشاغل استان به لحاظ شیوع کرونا دچار مشکل شده بودند و به فضل پروردگار و با اهتمام جدی دولت امروز کسب و کارها دوباره پویا شده و امیدواریم با توجه به اینکه بخش خدمات بیشترین سهم را در اشتغال استان دارای می باشد؛ سریعا امکان بازگشت به کار نیروهای تعدیل شده نیز فراهم شود.

امیری مقدم خاطرنشان ساخت: با افزایش واکسیناسیون و کاهش محدودیت ها و البته تاکید بر اجتناب از عادی انگاری و با رعایت توصیه های بهداشتی بسیاری از کسب و کارها نیز دوباره چرخه خدمات دهی و کسب درآمد به صورت فعال بازگشته و زمینه بهبود وضعیت معیشتی بخش مهمی از جامعه نیز فراهم گشت.

وی کاهش آسیب های ناشی از موج ششم را به دلیل اقدام ارزنده دولت در انجام واکسیناسیون، تلاش کادر بهداشت و درمان و همراهی مطلوب مردم دانست و گفت: برای قطع زنجیره انتقال کرونا و رسیدن به شرایط مطلوب باید همکاری مردم بیشتر شود و به پروتکل های بهداشتی توجه نمایند.

امیری مقدم با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی گفت: از مردم می خواهیم با مشارکت مطلوب برای تزریق دُز سوم واکسن کرونا اقدام کنند و هرچند روند مدیریت پیک ششم مطلوب بوده اما ضرورت دارد اجرای مقررات و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در آستانه نوروز با جدیت دنبال شود.

احتمال افزایش مسافران نوروزی در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه ضمن تبریک فرارسیدن طلیعه بهار و نوروز به مردم شریف و مومن کرمانشاه گفت: امیدواریم در سال جدید شاهد اجرای اقدامات تحول آفرین و امیدآفرین برای بهبود وضعیت اشتغال استان و تسریع در روند پیشرفت باشیم.

امیری مقدم که در آخرین جلسه ستاد کرونا سخن می گفت: از زحمات، تلاش و ایثار فداکارانه و خالصانه دست اندرکاران و کادر بهداشت و درمان تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با همکاری مردم بتوانیم زحمات تلاشگران عرصه درمان را ارج نهاده و روزهای خوبی را پیش روی مردم داشته باشیم.

استاندار کرمانشاه همکاری اصناف و بازاریان را در اجرای دستورالعمل های بهداشتی خواستار شد و گفت: حتما فعالان این حوزه از ماسک استفاده نمایند زیرا مردم ۲ سال سفر نداشته اند و احتمالا شاهد حضور مهمانان نوروزی باشیم که با توجه به بافت تاریخی و فرهنگی استان از سطح شهر و بازارها بازدید و خرید نیز خواهند داشت.

وی نظارت موثر بر میزان رعایت دستورالعمل های بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی را نیز خواستار شد و گفت: دستگاه های خدمات رسان نیز نهایت تلاش و اهتمام را برای خدمت به مردم داشته باشند.

استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم تلاش صدا و سیما برای تولید محتوای مناسب و مخاطب محور و بهره مندی از ابزارهای مناسب برای جذب مخاطب گفت: صدا و سیمای استان باید در زمینه اطلاع رسانی نیز در ایام نوروز فعالانه عمل کند و ضمن تأکید بر رعایت توصیه های بهداشتی به انتشار پیام های برای توجه مردم به توصیه های ایمنی و کاهش تلفات انسانی اقدام نماید.

۲۸ اسفند ۱۴۰۰ ۲۳:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید