اخبار

معاون توسعه وزارت بهداشت: استان کرمانشاه ازلحاظ بهداشتی و درمانی یکی از قطب های بزرگ کشور است

معاون توسعه وزارت بهداشت: استان کرمانشاه ازلحاظ بهداشتی و درمانی یکی از قطب های بزرگ کشور است
 
دکتر بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت در جریان سفر به استان کرمانشاه گفت: به دلیل وضعیت خاص استان کرمانشاه و حجم عظیمی که از بار بهداشت و درمان کشور در این منطقه وجود دارد، پروژه‌های این استان از اولویت‌های وزارت بهداشت هستند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی با بیان اینکه استان کرمانشاه ازلحاظ بهداشتی و درمانی یکی از قطب های بزرگ کشور است گفت: یکی از اقدامات اساسی در حال انجام در وزارت بهداشت، تعیین تکلیف و ساماندهی نیروهای انسانی به دلیل اهمیت منابع انسانی در این وزارت است.
 
وی افزود: سال گذشته از محل تبدیل وضعیت ایثارگری در مجموعه وزارت بهداشت ۶۷ هزار نفر تبدیل وضعیت شدند و همچنین از محل مجوزهای استخدامی ستاد ملی کرونا ۳۴ هزار نفر به استخدام مجموعه وزارت بهداشت درآمدند هرچند که کمبود نیروی انسانی به خاطر حجم عظیم اقدامات کرونایی کماکان به‌شدت احساس می‌شود و همچنان به دنبال جذب نیرو هستیم.
 
دکتر رحیمی گفت: پیگیری اخذ مجوز جذب یک‌صد هزار نفر نیرو در دستور کار وزارت بهداشت است که رشته‌های بهداشتی و درمانی به‌خصوص رشته پرستاری، در اولویت این موضوع هستند.
 
وی افزود:با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور درخصوص ثبات و امنیت شغلی کارکنان نظام سلامت  امیدواریم در سال ۱۴۰۱ نیروهایی که در دوران همه‌گیری ویروس منحوس کرونا بار زیادی را تحمل کرده و ایثارگرانه زحمات فراوانی را متقبل شده‌اند ازجمله نیروهای ۸۹ روزه، نیروهای شرکتی، نیروهای طرحی و ... تبدیل وضعیت شده و به امنیت شغلی برسند.
 
وی با اشاره به اینکه در مجموعه وزارت بهداشت بیش از ۵ هزار پروژه بهداشتی و درمانی نیمه‌کاره وجود دار. گفت: اولویت اصلی ما اتمام این پروژه‌ها با اولویت پروژه‌های بهداشتی است.
 
دکتر رحیمی با بیان اینکه محور اصلی این سفر بازدید از پروژه‌های عمرانی حوزه بهداشت و درمان این استان بود گفت: مرکز جامع سرطان کرمانشاه یکی از اقدامات چشمگیر در حوزه درمان بیماران سرطانی است که پیشرفت ۷۵ درصدی داشته و امیدواریم به‌زودی به بهره‌برداری برسد.
 
وی افزود:به دلیل وضعیت خاص استان کرمانشاه و حجم عظیمی که از بار بهداشت و درمان کشور که در این منطقه وجود دارد، پروژه‌های این استان از اولویت‌های وزارت بهداشت هستند و پروژه اورژانس بیمارستان طالقانی تامین اعتبار خواهد شد.
 
دکتر رحیمی گفت:پروژه‌های بهداشتی و درمانی با اولویت مناطق مرزی و محروم مانند استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ با سرعت بیشتری به بهره‌برداری برسند.
 
🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱🌸🌱
 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
#بهار_۱۴۰۱_بهار_سلامتی
 
مرجع رسمی اطلاعات حوزه سلامت، بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان کرمانشاه 🔻
 
🆔@k_health
 
۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰۱:۴۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید