اخبار

رییس مرکز بهداشت مهاباد: تکمیل واکسیناسیون کرونا، نقش مهمی در ایجاد ایمنی جامعه دارد

رییس مرکز بهداشت مهاباد: تکمیل واکسیناسیون کرونا، نقش مهمی در ایجاد ایمنی جامعه دارد

 

 رییس مرکز بهداشت مهاباد گفت: تکمیل واکسیناسیون کرونا، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کاهش مرگ و میر دارد.

قاسم امینی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: واکسیناسیون کووید- ۱۹ ابزاری مهم و ایمن برای کنترل و مهار  همه گیری کروناست که  با تحریک سیستم ایمنی و تولید آنتی بادی بر علیه بیماری؛ باعث بالا بردن قدرت سیستم ایمنی بدن و محافظت موثر در برابر بیماری می شود.

وی با بیان اینکه طبق مشاهدات به طرز قابل توجهی آمار مرگ و میر شهرستان مهاباد به علت کرونا در گروه های دریافت کننده واکسن پائین آمده است افزود: از زمان شروع واکسیناسیون ، کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری کاملا محسوس بوده به طوری که از شاخص ۴۴ نفر  فوتی در ۱۰۰ هزار نفر جمعیت به شاخص هفت نفر فوتی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.

رییس مرکز بهداشت مهاباد اضافه کرد: طبق بررسی  های به عمل آمده بر روی موارد  بستری و فوتی بیماری کووید- ۱۹ در این شهرستان در طول موج ششم بیماری درصد بالایی از موارد بستری و فوتی در مهاباد کسانی هستند که یا هیچ نوع واکسنی علیه بیماری کرونا دریافت نکرده و یا افرادی که دارای بیماری زمینه ای و یا گروه های در معرض خطر بوده اند. 

امینی خاطرنشان کرد: تزریق واکسن کرونا و به ویژه دز سوم آن با کاهش ابتلا به این بیماری ارتباط مستقیمی داشته و تکمیل فرآیند واکسیناسیون، نقش بسزایی در ایجاد ایمنی جامعه و کنترل ویروس کرونا دارد. 

وی ضمن دعوت همه شهروندان به دریافت و تکمیل دزهای واکسن کرونای تعیین شده برای گروههای سنی؛  رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را جهت مهار ویروس کرونا بسیار ضروری دانست.

وی با بیان اینکه ضریب تزریق دز سوم واکسن کرونای افراد بالای پنج سال این شهرستان ۲۹ درصد است افزود: در حال حاضر ۸۱.۴ درصد افراد بالای پنج سال واکسن کرونا دز نخست و ۷۱ درصد همین رده سنی نیز دز دوم را دریافت کرده‌اند که نیاز است مردم نسبت به تزریق مراحل سه گانه بویژه دز سوم اهتمام بیشتری داشته باشند.

امینی با اشاره به اینکه مهاباد هم اکنون که از شرایط زرد خارج و در وضعیت آبی با کرونا قرار گرفته است، یادآور شد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیز در ایام تعطیلات نوروز و برپایی دورهمی به صورت کامل رعایت شود تا بتوان از شیوع ویروس جلوگیری کرد.

مهاباد با ۲۴۵ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع و تاکنون بیش از ۶۱۰ نفر در این شهرستان بر اثر ابتلای قطعی به ویروس کرونا فوت کرده‌اند.

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰۱:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید