اخبار

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت: ارائه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در بخش های درمانی کشور/ انجام بیش از ۲۳۰ هزار ماموریت اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت:  ارائه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در بخش های درمانی کشور/ انجام بیش از ۲۳۰ هزار ماموریت اورژانس در ایام تعطیلات نوروزی

 

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تقدیر از تلاش های رسانه ملی در همراهی با حوزه سلامت به ویژه مبارزه با بیماری کرونا، گفت: تهیه گزارش از حوزه سلامت باید با رویکردی تخصصی و نگاهی تحلیلی ضمن بررسی تمامی جوانب و مبتنی بر آمار باشد و بگونه ای اطلاع رسانی نشود که زحمات کادر ایثارگر و پر تلاش سلامت زیر سوال برود.

 

مهندس محمد هاشمی در گفتگو با خبرنگار وبدا، اظهار داشت: ارائه بیش از ۲ میلیون و پانصد هزار خدمت در بخش‌‌های مختلف درمانی در بیمارستان‌ها و همچنین بیش از یک میلیون و صد هزار خدمت در حیطه‌های مختلف بهداشتی و انجام بیش از ۲۳۰ هزار ماموریت توسط سپیدپوشان اورژانس تنها گوشه‌ی کوچکی از خدمات رسانی بی وقفه خادمان سلامت کشور در ایام تعطیلات نوروز بوده است. 

 

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی به تمامی مراکز درمانی کشور، وظایف کادر درمان به تفکیک مشخص است و پایش و بازرسی‌های نوروزی به طور مستمر انجام شده و با حساسیت بالا بر روند ارائه خدمت در بخش‌های مختلف نظارت میشود.  

 

 مهندس هاشمی افزود: دستور العمل طرح سلامت نوروزی از 9 اسفند ماه به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است و این طرح از آخرین 5 شنبه اسفند ماه گذشته تاکنون درحال اجرا است.

 

وی با بیان این که طبق تاکید وزیر  بهداشت، این دستورالعمل در تمامی مراکز بهداشتی درمانی کشور اجرا شده و تمامی مراکز اورژانسی با ظرفیت 100 درصد فعال هستند، افزود: فقط درمانگاه های غیر اورژانسی در 4 روز اول سال فعال نبودند اما در هفته دوم تعطیلات به فعالیت خود ادامه داده اند و پزشکان در این مراکز حضور دارند.

 

سرپرست روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هایی که از قبل تعطیلات تنظیم شده است پزشکان و اعضای هیات علمی نیز در مراکز درمانی مشغول به ارائه خدمت به هموطنان عزیز هستند. با توجه به اهمیت این موضوع، این مراکز به طور مستمر از سوی وزارت بهداشت بازدید شده است و حتی وزیر بهداشت نیز در این ایام بازدیدهایی از بیمارستان های کشور داشته که از طریق رسانه ها به اطلاع عموم رسیده است.

 

مهندس هاشمی یادآور شد: با توجه به تعطیلی برخی مطب های بخش خصوصی، مراجعه به مراکز دولتی افزایش یافته و ازدحام در برخی از این مراکز وجود داشته اما همکاران ما به این نیازها رسیدگی کرده و پاسخ مناسب و به موقع داده اند. 

 

وی درخصوص برخی گزارش ها که حاکی از شلوغی و ازدحام در مراکز درمانی بوده است، گفت: دریافت برخی خدمات نیاز به هماهنگی دارد و همین امر هم ممکن است کمی زمانبر باشد پس این موضوع طبیعی است و برای خدمات غیراورژانسی که فوریتی در آن وجود ندارد، ممکن است این موارد دیده شود.

 

مهندس هاشمی تاکید کرد: خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تعطیلات نوروزی به هیچ وجه مختل نشده و حتی در دستورالعمل ابلاغی از وزارت بهداشت به تمامی موارد از جمله ظرفیت پذیرشی بیمارستان نیز توجه شده است. از طرفی، مراکز اورژانسی و درمانی هم  100 درصد فعال بوده اند.

 

وی افزود: امسال نیز همچون دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بوده ایم اما تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی به صورت کامل مشغول خدمات رسانی به هموطنان عزیزمان هستند که جا دارد از کادر بهداشتی و درمانی کشور در تمامی حوزه‌های نظام سلامت تقدیر و تشکر کنیم. 

 

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: با توجه به افزایش ترددها و حوادث جاده ای، مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستانی افزایش یافته که خوشبختانه با هماهنگی های لازم، پذیرش و درمان این افراد نیز به بهترین نحو ممکن صورت گرفته است و خدمات رسانی نیروهای حوزه سلامت در ایام تعطیلات نوروزی مطلوب بوده و خوشبختانه کمبود خاصی وجود نداشته است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل ها، توجه به درمان بیماران سرطانی و شیمی درمانی، دیالیز و دیگر بیماران نیز مدنظر قرار گرفته است و درمان این عزیزان کما فی السابق صورت گرفته است و کادر درمان با برنامه های ازقبل تعیین شده به وظایف خود پرداخته اند.

۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ۰۱:۵۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید