اخبار

در وعده سحری زیاد آب ننوشید

در وعده سحری زیاد آب ننوشید

یک کارشناس تغذیه گفت: برخی به اشتباه در وعده سحر آب زیاد می نوشند که مصرف آب زیاد نه تنها کمکی به رفع تشنگی نمی‌کند، بلکه موجب دفع آب اضافی از بدن می‌شود.

لیلا رضا زاده با بیان اینکه استفاده از شش گروه غذایی شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، حبوبات، میوه و سبزیجات، گوشت و پروتئین برای روزه داران مفید است، گفت: روزه داران باید سه وعده غذایی سحر، افطار و شام را در برنامه خود قرار دهند، چرا که حذف هر یک از این وعده‌ها می‌تواند باعث از دست رفتن عضلات بدن، ضعف و بی حالی شود.

کارشناس مسئول تغذیه مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه افزود: در وعده سحر باید از مصرف مواد غذایی شیرین مانند زولبیا و بامیه پرهیز کرد، زیرا باعث افت قند خون و گرسنگی زودهنگام می‌شود.

وی اظهار کرد: به روزه داران توصیه می شود در وعده سحر غذاهای پر پروتئین مانند ماهی، کباب، کله پاچه، کتلت و کوکو را مصرف نکنند و برای جلوگیری از تشنگی از مصرف نوشیدنی‌هایی همچون نوشابه، چای پررنگ و شربت‌ پرهیز کنند.

وی افزود: در وعده سحر مصرف پلو و خورشت‌های کم چرب و کم نمک از جمله لوبیا پلو توصیه می‌شود. ماست، سالاد و سبزی نیز به حفظ آب بدن کمک می‌کند و در عین حال نباید از مصرف شیر و لبنیات غافل شد.

وی در خصوص وعده افطار نیز گفت: خرما به همراه شیر و چای کمرنگ در وعده افطار گزینه مناسبی است و مصرف غذاهای سبک مانند فرنی، شیربرنج، نان وتخم مرغ، نان و پنیر و سبزی نیز باید استفاده شود.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه بهترین زمان برای مصرف شام یکساعت بعداز افطار است، گفت: در این وعده می‌توان از مواد پروتئینی همچون گوشت استفاده کرد.

وی وعده افطار تا سحر را بهترین زمان برای تامین آب مورد نیاز بدن دانست و گفت: در این زمان بهتر است دوغ کم نمک، میوه و سبزیجات و مایعات مصرف شود.
۱۵ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید