اخبار

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پوشش واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه باید افزایش پیدا کند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پوشش واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه باید افزایش پیدا کند
 
 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: پوشش واکسیناسیون کرونا در کرمانشاه باید افزایش پیدا کند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ،دکتر ابراهیم شکیبا بعد از ظهر چهارشنبه در نشست ویدئو کنفرانس با رؤسای شبکه بهداشت و درمان شهرستان‌های استان کرمانشاه اظهار کرد: ارتقا واکسیناسیون کرونا در استان کرمانشاه یکی از موضوعات مهم است که باید مورد توجه رؤسای شبکه بهداشت و درمان استان کرمانشاه قرار گیرد.
 
وی افزود: در راستای مقابله با ویروس کرونا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و زدن ماسک و انجام واکسیناسیون کرونا تزریق هر سه دز برای افراد بالای ۱۸ سال و تزریق ۲ دز واکسن برای افراد ۱۸ سال به پایین باید جدی تلقی شود.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: تزریق دز سوم واکسن کرونا باید سرعت بیشتری در استان کرمانشاه پیدا کند تا میزان ابتلاء و نیاز به بستری در ICU و مرگ و میر به شدت کاهش پیدا کند.
 
 دکترشکیبا بیان کرد: فعال سازی و تقویت تیم‌های مشترک با ادارات و اعمال نظارت و بازرسی مراکز و اماکن عمومی با حضور ادارات ذیربط باید انجام شود و اطلاع رسانی سامانه ۱۹۰ و رسیدگی دقیق به شکایات مردمی باید به نحو مطلوب انجام شود.
 
وی خاطر نشان کرد: شهرستان دالاهو از نظر واکسیناسیون کرونا وضعیت بسیار خوبی در استان کرمانشاه را دارد و تمام دغدغه و تلاش همکاران بهداشتی صیانت از سلامت مردم و تشویق جامعه به واکسیناسیون است.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: تمامی مدارس کرمانشاه زیر ذره بین کارشناسان بهداشتی هستند و باید نظارت از مدارس بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد.
 
 دکترشکیبا ادامه داد: باید تزریق واکسیناسیون جمعیت گروه سنی پنج تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال را به طور جدی پیگیری کنیم و در اسرع وقت تزریق واکسن کرونا این گروه سنی را تکمیل کنیم.
 
وی اضافه کرد: واکسیناسیون کرونا تنها راه مؤثر پیشگیری از بیماری کرونا است و اگر بخواهیم بیماری را به نحو مطلوبی کنترل کنیم باید این مهم را در استان کرمانشاه جدی بگیریم و تیم‌های سیار باید هرچه سریع‌تر تشکیل شود.
 
دکترشکیبا افزود: فراخوان فعال توسط مراقبین سلامت و بهورزان جهت تزریق هر سه دز واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال انجام شود و از همه مردم فهیم استان کرمانشاه می‌خواهم برای حفظ جان خود و عزیزانشان و کاهش مرگ و میر نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.
 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: برای تزریق دز دوم و سوم واکسن کرونا نیاز به تبلیغات محیطی گسترده از طریق صدا و سیما، شبکه‌های اجتماعی در استان کرمانشاه است که باید در اولین فرصت انجام شود تا مردم به اهمیت تزریق دز دوم و سوم پی ببرند.
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید