اخبار

افزایش نظارت بر قنادی‌های کرمانشاه در ماه مبارک رمضان

افزایش نظارت بر قنادی‌های کرمانشاه در ماه مبارک رمضان
 
کارشناس مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از افزایش نظارت بر قنادی‌های کرمانشاه در ماه مبارک رمضان خبر داد.
 
بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نظارت‌های مخصوص ماه مبارک رمضان از قنادی‌ها، کبابی‌ها و تهیه و توزیع مواد غذایی در صبح و عصر انجام شده و تقاضای مردم برای تهیه مواد غذایی بعد از افطار بیشتر بوده به همین خاطر بازدید از این مکان‌ها از جمله اهداف نظارت هستند.
 
وی افزود: مراجعه شهروندان به قنادی‌ها برای خرید زولبیا و بامیه در روزهای اولیه ماه رمضان افزایش پیدا کرده به همین خاطر نظارت بر قنادی‌ها افزایش پیدا می‌کند و خرید نان در موقع افطار بیشتر بوده و بازدید از نانوایی‌ها به صورت ویژه انجام می‌شود.
 
کارشناس مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: گشت‌های مشترک با اداره تعزیرات، صنعت، معدن و تجارت و بازرسی اصناف داشته که در ۲ روز اول سه گشت مشترک را انجام دادیم.
 
وی گفت: نمونه‌برداری از مواد پرمصرف مردم در ماه مبارک رمضان از جمله زولبیا و بامیه، آش، حلیم و کباب برای حفظ کیفیت مورد نیاز انجام شده و از نظر میکروبی و شیمیایی برای عدم استفاده از رنگ شیمیایی و سایر افزودنی‌های غیر مجاز این مواد مورد بازرسی قرار می‌گیرند.
 
خدادادیان خاطر نشان کرد: در صورت مشاهده صنف متخلفی که از رنگ شیمیایی استفاده کرده و مواد مورد استفاده آن دارای آلودگی میکروبی است با آن صنف برخورد کرده و نسبت به پلمپ و معرفی به دادسرا اقدام‌های لازم انجام می‌شود.
 
کارشناس مسئول سلامت محیط استان کرمانشاه افزود: ۳۵۰ کارگاه شیرینی پزی و قنادی در استان فعال بوده و کیفیت مواد اولیه این کارگاه‌ها، بهداشت فردی، بهداشت ابزار کار، سلامت و ایمنی و بهداشت سطوح میزکار مورد بازبینی قرار می‌گیرد.
 
وی بیان کرد: استفاده از روغن سوخته برای تهیه انواع کیک و شیرینی غیرمجاز بوده و با استفاده از دستگاه‌های ph زولبیا و بامیه را برای عدم استفاده از افزودنی‌های غیرمجاز تست می‌کنیم.
 
خدادادیان گفت: ۱۰۰ بازرس بهداشت محیط، کار نظارت بر تهیه و توزیع مواد غذایی و امکان عمومی را در ماه مبارک رمضان در فروشگاه‌های مختلف، قنادی‌ها و مکان‌هایی که مردم در این ایام خرید بیشتری دارند، انجام می‌دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: نظارت بر مساجد، بقاع متبرکه را در این ایام در دستور کار داشته و طبق دستورالعمل‌های کشوری تهویه مناسب مساجد، فاصله گذاری و استفاده از ماسک بسیار مهم بوده و باید رعایت شود.
 
خدادادیان عنوان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند و برای خرید اجناس پرمصرف این ایام از امکان معتبر خرید کرده تا سلامت خود و خانواده را حفظ کنند.
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۹:۵۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید