اخبار

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پوشش مناسب واکسیناسیون موجب کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه: پوشش مناسب واکسیناسیون موجب کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا شد
 
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد پوشش مناسب واکسیناسیون پیش از شروع پیک جدید کرونا باعث شد که آمار مرگ و میر ۱۹ برابر در استان کمتر شود.  
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه. دکتر «قباد محمدی» روز چهارشنبه در جلسه ویدیو کنفرانس با روسای شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان افزود: نیروهای بهداشتی در انجام واکسیناسیون در مراکز تجمیعی بسیار خوب عمل کردند و در پیک ششم انجام واکسیناسیون بود که مردم را نجات داد.
 
وی اظهار داشت: پوشش واکسیناسیون در استان همچنان در اولویت دانشگاه است و نیازمند پیگیری بیشتر و انجام کار جهادی است بنابراین نباید نسبت به عدم تمایل مردم برای انجام واکسیناسیون بی تفاوت باشیم و به طور قطع باید برای آن برنامه ریزی کنیم به نحوی که چهره به چهره با مردم صحبت کنید و حتی با مراجعه به درب منازل آنها را برای تزریق واکسن قانع کنید.
 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه همکاران ما در شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها از افتخارات جمهوری اسلامی هستند، گفت: ما در گذشته حتی آب شرب بهداشتی در روستاها نداشتیم اما اکنون سطح بهداشت نسبت به گذشته بسیار رشد کرده و این افتخاری است که باید توسط شبکه ها تقویت شود تا سلامت جامعه بیش از پیش ارتقا یابد.
 
وی خطاب به روسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان‌ها افزود: خدمات و آمار و عملکرد ارزشمند شما در حوزه بهداشت و سلامت مردم در ایام نوروز بسیار ارزشمند است به نحوی که در بحث نظارت و بازرسی موادغذایی در استان خوشبختانه شاهد کمترین مورد مسمومیت ناشی از مصرف موادغذایی در این ایام بودیم.
 
دکترمحمدی اضافه کرد: خوشبختانه مبلغ ۲۵ میلیارد تومان در کمیته تخصیص برای شبکه ها اختصاص داده شده که به حساب آنها واریز می شود و این رقم خوبی است بنابراین اولویت همه شبکه ها در این مورد باید پرداخت بدهی دارو و تجهیزات باشد.
 
وی تاکید کرد: همچنین مقرر شده از این پس هیچ گونه جابه جایی در بودجه اختصاصی بهداشت به حوزه های دیگر نداشته باشیم و در صورت نیاز شدید در بخش‌های مختلف خود حوزه بهداشت این جابه جایی صورت گیرد.
۱۸ فروردین ۱۴۰۱ ۲۰:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید