اخبار

توصیه‌هایی برای مراقبت از خود در هوای آلوده

توصیه‌هایی برای مراقبت از خود در هوای آلوده
 
به منظور حفظ سلامت افراد توصیه می‌شود تا پایان شرایط آلودگی هوا به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به گزارش‌های اعلام شده اداره کل هواشناسی و احتمال بالا رفتن ذرات کوچکتر از ۲/۵ میکرون در استان کرمانشاه، لازم است به این نکات بهداشتی  توجه شود:
 
- در شهر‌های بحرانی همه افراد به ویژه افراد حساس شامل سالمندان، مادران باردار، کودکان و افراد دارای سابقه بیماری قلبی عروقی و تنفسی از منزل خارج نشوند.
 
- در شهر‌های با وضعیت هشدار، گروه‌های حساس تا حد امکان از خروج غیرضروری از منزل و تردد بی‌مورد در معابر شهری خودداری  و سایر افراد نیز  از ماسک مناسب استفاده کنند و حضور در فضای باز را به حداقل کاهش دهند.
 
- ورزشکاران  در زمان وقوع پدیده گردوغبار، در فضای باز ورزش نکنند و کوهنوردان از کوهنوردی اجتناب کنند.
 
- حضور در پارک‌ها و پیاده روی در شرایط آلودگی و  گردوغبار، صورت نگیرد چرا که مضرات و خطرات پیاده روی و حضور در پارک در شرایط آلودگی شدید هوا، بیش از منافع آن می‌باشد.
 
- تردد خودرو‌های شخصی کاهش یابد و در صورت استفاده از خودرو ضمن استفاده ازماسک مناسب، شیشه‌ها را بالا نگهدارید.
 
- درصورت لزوم  به خروج از منزل یا محل کار، حتماً از ماسک  مناسب استفاده شود، ماسک مناسب در این شرایط با توجه به بیماری کرونا، ماسک n ۹۵ یا ماسک (ffp ۲، ffp ۳ به همراه ماسک‌های سه لایه) است.
 
- کارکنانی که به واسطه شغلی، بیشتر در معرض گرد و غبار قرار دارند، مثل پلیس راهور، حتما از وسایل حفاظت فردی به ویژه  ماسک با ویژگی‌های فوق استفاده کنند.
 
- تا برگشت هوا به شرایط مطلوب، از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود خودداری شود.
 
- نظافت سطوح مختلف در منزل و محیط کار به خوبی انجام شود.
 
- مواد غذایی را به صورت روباز قرار ندهید و ظروف نیز به صورت پوشانده یا وارونه قرار گیرد.
 
- فروشندگان‌مواد غذایی فله ای، روی مواد غذایی را با پوشش مناسب بپوشانند و فروشندگان گردوخاک را از روی بسته بندی مواد غذایی  بزدایند.
 
- در صورت مواجهه با تنگی نفس و هر گونه ناراحتی قلبی- عروقی، به سرعت به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی و درمانی یا بیمارستان مراجعه کنند.
 
- تا حد امکان در روز‌های با آلودگی هوا از گردش در طبیعت خودداری نمایند.
 
-  هنگام رانندگی در شرایط آلودگی ناشی از گردوغبار، سرعت را کاهش دهید که با توجه به محدود شدن میدان دید، منجر به حوادث رانندگی نگردد.
 
- از طریق صدا و سیمای مرکز استان  و یا  دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، وضعیت آلودگی هوا را پیگیری کنند و تا برگشتن به شرایط عادی، توصیه‌های بهداشتی را رعایت نمایند.
۱۹ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید