اخبار

توصیه های اورژانسی در خصوص مواجهه با پدیده گرد و غبار

توصیه های اورژانسی در خصوص مواجهه با پدیده گرد و غبار
 
 
دکتر رفیعی دبیر کارگروه بحران دانشگاه با بیان اینکه افراد هنگام مواجهه با پدیده گرد و غبار از انجام فعالیت های شدید بدنی مانند قدم زدن در پارک ها و دویدن و هر نوع ورزش سبک و سنگین خودداری کنند گفت:با توجه به شرایط پایداری و محبوس شدن هوا ، کوه نوردان سعی کنند فعالیت شان را در این زمان تعطیل کنند و یا حتی در صورت صعود نیز به هیچ وجه در ارتفاعات توقف نکنند. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه وی اظهار داشت: افراد در این زمان از خروج غیر ضروری از منزل و محل کار خودداری بکنند به ویژه اگر دچار بیماریهای قلبی و ریوی و مبتلا به آسم و آلرژی هستند و یا از لنزهای چشمی استفاده می کنند.
 
دکتر رفیعی تاکید کرد: در صورت خروج از منزل یا محل کار حتماً از ماسک های مناسب و فیلتر دار جهت جلوگیری از تنفس در هوای آلوده استفاده نموده و در صورت امکان از عینک مخصوص افرادی که آلرژی چشمی دارند نیز استفاده کنند.
 
وی افزود: در و پنجره و منافذ محل زندگی و محل کارشان کاملا بسته باشد و از باز کردن غیرضروری آن خودداری کنند.
 
دبیر کارگروه بحران دانشگاه با بیان اینکه میوه ها و سبزیجاتی را که در محیط‌های باز نگهداری و عرضه میشود پس از خریداری کامل بشویید گفت: در شرایط بروز پدیده گرد و غبار مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه‌ها و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن لازم است.
 
وی همچنین تاکید کرد: افراد بایستی از مصرف سیگار و قلیان در فضای بسته خودداری کنند.
 
 
🆔️@k_health
 
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ ۱۴:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید