اخبار

تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شورای اداری استان بر تکمیل واکسیناسیون کرونا

تاکید سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در شورای اداری استان بر تکمیل واکسیناسیون کرونا
 
 
نشست شورای اداری استان در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد.
 
سرپرست دانشگاه در این نشست گفت: 18 فروردین ماه مصادف با هفتم آوریل  روز جهانی بهداشت است، سازمان بهداشت جهانی بهداشت این روز را با توجه به نقشی که بهداشت در سلامت آحاد جامعه دارد به عنوان روز جهانی بهداشت نام گذاری کرده است.
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه دکتر قباد محمدی گفت: شعار امسال هم  سیاره ما، سلامتی ما است به این معنا که سلامت سیاره زمین بر روی سلامت آحاد جامعه تاثیر بسیار زیادی دارد.
 
وی اظهار داشت: تعداد کل نمونه های پی سی آره که تا کنون گرفته شده 370 هزار بوده که 127 هزار مثبت بوده، البته تعداد مبتلایان خیلی بیشتر از این است چرا که خیلی از مبتلایان برای انجام تست مراجعه نکردند و بسیاری علائم جزئی داشتند و در برخی افراد نیز این بیماری بدون علامت بوده است.
 
دکتر محمدی با بیان اینکه متاسفانه از زمان شیوع کرونا تاکنون تعداد3121 نفر در استان بر اثر ابتلا قطعی به کرونا  فوت شده اند گفت: تعداد بیمارانی که از روز اول داشتیم در بیمارستانهای کل استان 76هزار و 575 نفر بستری شدند و تا کنون حدود 1500 میلیارد تومان برای درمان آنها هزینه شده است.
 
وی اظهار داشت: در واقع ما 6 پیک را گذرانده ایم که پیک اول خیلی زود تمام شد و به دلیل رعایت پروتکل ها و تعطیلی های گسترده ای که در پیک اول اعمال شد اما پیک های بعدی بزرگتر شدند و بزرگترین پیک در استان پیک پنجم یا همان پیک دلتا بود  و در شهریورماه و اواخر تابستان و اوایل پاییز  رخ داد و بیشترین مرگ و میر را نیز در همین  پیک پنجم داشتیم.
 
به گفته وی  در پیک  6 که پیک اُمیکرون بود و بر اساس پیش بینی های بین المللی تعداد مبتلا و مرگ و میر در این پیک باید نسبت به پیک قبلی افزایش می یافت اما خوشبختانه به دلیل واکسیناسیون پیش بینی ها محقق نشد و واکسیناسیون در واقع  کشور را در پیک ششم نجات داد.
 
سرپرست دانشگاه با بیان اینکه آمار مرگ و میر نسبت به پیک پنجم پایین آمد و علی رغم شیوع بالای سویه اُمیکرون در پیک ششم که در اواخر اسفندماه تمام شد گفت: تعداد بستری ها به مراتب کمتر از پیک پنجم بود که این هم از اثرات واکسیناسیون می باشد و در حال حاضر برای مهار کرونا تاکید ما بر تکمیل واکسیناسیون می باشد که تا کنون 3میلیون و 423 هزار و 75دز واکسن تزریق کردیم که در واقع میانگین هزینه واکسن و تزریق آن بیش از 300 هزار تومان محاسبه شده است.
 
دکتر محمدی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان واکسن در استان به صورت رایگان تزریق  شده است و واکسیناسیون کاملا به صورت فعال بوده و گاهی همکاران ما برای تزریق واکسن به درب منازل مراجعه کردند و این یک افتخار برای نظام جمهوری اسلامی است و  خصوصا پس از سر کار آمدن دولت مردمی واقعا سرعت واکسیناسیون بی نظیر بوده و به بهترین شکل صورت گرفته است. از این قابلیت باید استفاده شود و پوشش  واکسیناسیون را کامل کنیم.
 
سرپرست دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه پوشش واکسیناسیون در سنین 5 تا 12 سال ناکافی است و همچنین در برخی ادارات استقبال خوبی نشده است و به صورت میانگین پوشش واکسیناسیون کادر اداری پایین تر است و بر اساس دستور استاندار کرمانشاه، از طریق سامانه مشخص شده است که در حال حاضر در هریک از ادارات استان چند درصد واکسیناسیون انجام شده است.
 
وی افزود: بر این اساس در سازمان انتقال خون تمام پرسنل واکسن کرونا تزریق کردند و 100 درصد پوشش واکسیناسیون دارند اما برخی از ادارات 50درصد پرسنل هنوز دز دوم را تزریق نکرده اند که واقعا لازم است اهتمام ویژه ای در تزریق واکسن داشته باشیم  تا بتوانیم جان افراد جامعه را انجام دهیم.
 
دکتر محمدی افزود: همچنین گروه واکسیناسیون سیار ما آمادگی دارد که در هر اداره ای که پرسنل آن مایل باشند با مراجعه به آن اداره کار واکسیناسیون را انجام دهیم.
  
 

ثبت یک مورد فوت براثر ابتلا به کرونا در کرمانشاه

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت:با ثبت یک مورد فوت در شبانه روز گذشته شمار جان باختگان بیماری کرونا در استان به ۳ هزار و ۱۲۲ نفر رسید

به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکزکرمانشاه، سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته ۷۳ بیمار جدید در بیمارستان‌های استان بستری و در این مدت ۶۶ نفر هم از مراکز درمانی مرخص شدند.

مهدی محمدی افزود: در این مدت ۱۳۷ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۴۲ نفر در بخش ویژه مراقبت می‌شوند و حال ۱۰ نفر هم وخیم است.

وی همچنین از شناسایی 10 بیمار مثبت بستری و 29 بیمار سرپایی نیز خبر داد.

 
#هم_پیمان_تا_پایان_کرونا
#بهار_۱۴۰۱_بهار_سلامتی
 
مرجع رسمی اطلاعات حوزه سلامت، بیماری کرونا و واکسیناسیون در استان کرمانشاه 🔻
 
🆔@k_health
 
۲۲ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید