اخبار

چه زولبیا و بامیه‌ای بخریم؟

چه زولبیا و بامیه‌ای بخریم؟

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه به تشریح برخی نکات مهم بهداشتی هنگام خرید زولبیا و بامیه پرداخت.

بهمن خدادادیان در گفت و گو با ایسنا، در خصوص نحوه خرید زولبیا و بامیه، گفت: در وهله اول خرید این محصول چندان توصیه نمی شود، چرا که ارزش غذایی چندانی نداشته و مواد مغذی به بدن نمی رساند.

وی افزود: افرادی که اصرار به خرید این محصول دارند باید این محصول را از قنادی های معتبر که اصول بهداشتی را رعایت می کنند، خریداری کنند.

خدادادیان گفت: نکته مهم هنگام خرید زولبیا و بامیه توجه به رنگ آن است که توصیه می شود زولبیا و بامیه نه خیلی تیره و نه خیلی روشن باشد. زولبیا و بامیه تیره رنگ نشان دهنده آن است که این خوراکی در روغن سوخته تهیه شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی نباید رنگ این خوراکی بیش از حد روشن باشد، چرا که نشان می دهد در تهیه آن از مواد رنگی شیمیایی استفاده شده و زعفران به میزان کمی در آن استفاده شده است.

خدادادیان با هشدار نسبت به خرید زولبیا و بامیه رنگی، گفت: عمدتا از رنگ های غیرمجاز برای رنگی کردن این خوراکی استفاده می شود، بنابراین توصیه اکید بر این است که افراد از خرید هرگونه زولبیا و بامیه رنگی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی هم از شهد "سن ایچ" برای رنگی کردن زولبیا و بامیه استفاده می کنند که ممکن است بر اثر حرارت تغییر ماهیت داده و مواد ناسالمی ایجاد کند.

این کارشناس بهداشت محیط خاطرنشان کرد: زولبیا و بامیه خریداری شده باید دارای رنگی شفاف باشد.

خدادادیان در ادامه با اشاره به وجود 300 قنادی و کارگاه شیرینی پزی در سطح شهرستان کرمانشاه گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان نظارت بر این مراکز تشدید شده است.

وی افزود: همچنین نظارت بر مراکز عرضه هلیم و آش هم تشدید شده و از هرگونه تداخل صنفی هم جلوگیری می شود.

خدادادیان از تمام افراد خواست هرگونه تخلف بهداشتی را از طریق سامانه 190 اطلاع دهند.
۲۳ فروردین ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید