اخبار

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با سرپرست دانشگاه

دیدار اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با سرپرست دانشگاه
 
 
رئیس و اعضای هیات مدیره سازمان نظام پزشکی کرمانشاه با دکتر محمدی سرپرست دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.
 
‌در این نشست نماینده گروههای مختلف ، مشکلات و چالش های حوزه مربوطه خود را از جمله گروههای آزمایشگاهی، مامایی ، کارشناسان پروانه دار، داروسازان، دندانپزشکان و پزشکان عمومی و متخصصان را مطرح نمودند.
 
دکتر حیدری رئیس سازمان نظام پزشکی استان گفت: انتصاب شما را به عنوان سرپرست دانشگاه تبریک و به مجموعه مدیریتی قبلی که خود شما هم به عنوان معا‌ون یکی از آنان بودید، به دلیل زحماتی که برای جامعه پزشکی کشیدید، خداقوت می گوییم.
 
وی اظهار داشت:ما در این نشست به نمایندگی از همکاران ، مشکلات و معضلاتی را که در جامعه پزشکی وجود دارد، مطرح می‌نماییم و انتظار تلاش برای رفع این مشکلات داریم.
 
همچنین دکتر محمدی سرپرست دانشگاه گفت: حضور شما همکاران گرامی در دانشگاه مایه دلگرمی ما است. مشکلات مطرح شده و دغدغه های نظام پزشکی و دانشگاه در یک راستا است و این‌ مشکلات در دانشگاه چالش های زیادی را به وجود آورده و تاثیر گذاشته است‌.
 
وی اظهار داشت: ما جامعه پزشکی مظلوم و محجوب هستیم و معمولا مشکلات را نزد خودمان‌ مطرح می کنیم و شاید این مشکلات به درستی به اطلاع تصمیم‌گیران نمی رسد. 
 
دکتر محمدی عنوان کرد: در جلسه روز گذشته در سازمان برنامه و بودجه همین مسائل و نیز بارها با مسولان ارشد استانی مطرح کرده ایم . همه ما وظیفه داریم این مشکلات را در خارج از جامعه پزشکی برای سیاستگذاران تببین نماییم.
  
سرپرست دانشگاه اظهار داشت: متاسفانه جوی در جامعه علیه جامعه پزشکی شکل گرفته و برخی از افراد درون این‌جامعه هم با طرح مسائلی در حقیقت خودزنی کرده ، با انحراف اذهان مسوولان و جامعه ، لطمات جبران ناپذیری بر همکاران وارد می کنند.
 
دکتر محمدی افزود: در حالی که ما باید با هم افزایی و پشتیبانی از یکدیگر ، برای احقاق حقوق خود تلاش کنیم ، این افراد حیثیت جامعه پزشکی را خدشه دار کرده و ذهنیت جامعه و تصمیم سازان را نسبت به این قشر شریف غبارآلود می کنند که بهتر آن است نظام پزشکی در مقابل این افراد و آسیب زدن به همکاران بایستند. 
 
وی بیان داشت: دانشگاه از همکاری و تعامل سازمان نظام پزشکی استقبال می کند و در خصوص مشکلات مطرح شده در این نشست با جلسات متعدد و کارشناسی و تخصصی با اعضای نظام پزشکی در مسیر حل آنها و ارائه راهکارهای مناسب و پیگیری های مشترک ، گفتگو و تبادل نظر خواهیم کرد.
 
گفتنی است در این نشست توسط اعضای هیات مدیره نظام پزشکی برخی از مشکلات جامعه پزشکی ازجمله افزایش ظرفیت پذیرش دانشگاهها ، سقف حقوق ، نسخه نویسی الکترونیکی ، پرداخت پلکانی و طرح قاصدک ، مالیاتهای پزشکان، تعرفه های ناعادلانه ، اعلام با تاخیر تعرفه ها ، تاخیر در پرداخت کارانه ها و سایر مطالبات مالی و هجمه های مختلف به جامعه پزشکی ، علیرغم دفاع همیشگی از سلامت مردم مطرح گردید.
 
⭕️ همچنین موضوعاتی چون قیمت بالای کیت های آزمایشگاهی و افزایش حقوق پرسنل شاغل در مراکز آزمایشگاهی که کارآفرینی و اشتغال زایی خوبی در استان ایجاد کرده اند، موجب بروز مشکلاتی گردیده است، ارائه گردید.
 
⭕️ مشکلات صنف های کارشناسان پروانه دار از جمله فیزیوتراپی، گفتار و کار درمانی، شنوایی و بینایی سنجی و ... ، مشکلات پزشکان طرحی و قرار دادی مانند بیمه آنان، مبلغ قرارداد پایین، حجم کاری اینترنها و دستیاران، عدم صدور مجوز مطب به نیروهای طرحی و عدم پرداخت به موقع حق ماندگاری و حق کرونا، از دیگر چالش هایی بود که در این نشست بیان شد.
 
⭕️ در حوزه دارویی نیز مشکلاتی همچون لحاظ نشدن حق فنی داروخانه ها در قانون بودجه، کمبود و افزایش قیمت برخی از اقلام دارویی عنوان شد و در بخش دندانپزشکی فضای کوچک، فرسوده و نامناسب دانشکده دندانپزشکی و فعالیت افراد فاقد تخصص و صلاحیت به عنوان دندانساز و دندانپزشک تجربی مطرح گردید .
 
 
✔️۲۳ فروردین ماه
🆔️@k_health
۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ۱۵:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید