اخبار

ضرورت تزریق دو نوبت واکسن سرخک برای کودکان یک ساله و ۱۸ ماهه

ضرورت تزریق دو نوبت واکسن سرخک برای کودکان یک ساله و ۱۸ ماهه

معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا به بیماری سرخک در استان گزارش نشده گفت: تزریق دو دُز واکسن در دو مقطع زمانی کودکی، می‌تواند کودکان را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: با شیوع بیماری کرونا، واکسیناسیون کودکان همچنان در اولویت بوده است و در این زمینه به مراقبان بهداشتی برای پوشش واکسن توصیه‌های لازم شده است.

سارا شاه آبادی با اعلام اینکه هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان تاکنون صورت نگرفته است افزود: بیماری سرخک به عنوان یک بیماری ویروسی به طور معمول در سنین زیر پنج سال بروز می‌کند و می‌تواند کشنده باشد، اما تزریق دو دُز واکسن در دو مقطع زمانی کودکی، می‌تواند کودکان را از ابتلا به این بیماری مصون نگه دارد.

وی اضافه کرد: مراقبان سلامت برای پوشش و یادآوری به خانواده‌ها مرتب از طریق تماس تلفنی اطلاع‌رسانی می‌کنند و پیگیر تزریق دو نوبت واکسن در یک سالگی و ۱۸ ماهگی سرخک کودکان هستند
وی با بیان اینکه سرخک یک بیماری مسری است اظهار داشت: راه انتقال این ویروس از طریق تنفس و قطره‌های تنفسی است و احتمال ابتلا در افرادی که در برابر این ویروس واکسینه نشده‌اند وجود دارد.
معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: باتوجه به مشاهده ابتلا به بیماری سرخک در برخی از شهرستان‌ها، با وجود اینکه تاکنون هیچ وقفه‌ای در کار واکسیناسیون کودکان استان صورت نگرفته است نگرانی‌هایی بر اثر مسافرت به استان‌هایی که سرخک شیوع یافته، وجود دارد که اقدامات مورد نیاز در این زمینه انجام شده است.

واکسیناسیون مربوطه در برابر بیماری سرخک، اوریون و سرخجه MMR، در قالب پیوست دفترچه معاینه کودکان قابل روئیت است.

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید