اخبار

فقط 12 درصد کودکان 5 تا 9 ساله کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شده‌اند!

فقط 12 درصد کودکان 5 تا 9 ساله کرمانشاه علیه کرونا واکسینه شده‌اند!

معاون مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به آمار پایین واکسیناسیون کرونا در کودکان پنج تا 9 سال استان، نسبت به خطرات وعواقب این وضعیت به والدین هشدار داد.

دکتر سارا شاه آبادی در گفت و گو با ایسنا، با ابراز نگرانی از پایین بودن میزان واکسیناسیون کرونا در کودکان استان گفت: در حال حاضر واکسیناسیون برای کودکان پنج تا 12 سال در سطح استان در حال انجام است، اما متاسفانه هنوز آمار تزریق واکسن در این گروه سنی پایین است.

دکتر شاه آبادی با اشاره به جمعیت 122 هزار نفری کودکان پنج تا 9 سال گفت: از این تعداد تاکنون تنها 12.7 درصد آنها واکسینه شده اند.

وی افزود: همچنین از جمعیت 86 هزار نفری کودکان 9 تا 12 سال تنها 31.2 تاکنون واکسینه شده اند.

دکتر شاه آبادی گفت: این آمار پایین در حالی است که مدارس هم بازگشایی شده و نیاز است والدین برای حفظ سلامت فرزندان خود نسبت به تزریق واکسن آنها اقدام کنند.

معاون مرکز بهداشت استان گفت: احتمال عدم رعایت پروتکل ها در مدارس از سوی دانش آموزان وجود دارد و تنها راه رفع نگرانی در این زمینه واکسینه کردن بیش از 98 درصد دانش آموزان است.

دکتر شاه آبادی گفت: در حال حاضر دو واکسن "سینوفارم" و "پاستوکووک" برای دانش آموزان تزریق می شود و تاکنون هیچ عارضه جدی در این زمینه گزارش نشده است.

وی افزود: تنها عارضه تزریق واکسن، تب خفیف و درد محل تزریق است که ظرف مدت کوتاه یک یا دو روز رفع می شود.

دکتر شاه آبادی به خطرات عدم تزریق واکسن و ابتلای کودکان و نوجوانان به کرونا اشاره کرد و افزود: "امیکرون" با خطراتی برای سنین پایین همراه است و احتمال ورود سویه های جدید و نوترکیب هم وجود دارد، بنابراین نیاز است که والدین هرچه سریعتر برای تزریق واکسن فرزندان خود اقدام کنند.

وی به احتمال بروز عوارض در کودکان و نوجوانان در صورت ابتلا به کرونا هم گفت: حتی اگر ابتلا به کرونا به کودکان و نوجوانان آسیب نزده و موجب مرگ آنها نشود، احتمال بروز عوارض ناشی از ابتلا به این بیماری وجود دارد و این درحالی است که تمام این خطرات با تزریق واکسن قابل پیشگیری است.
۲۸ فروردین ۱۴۰۱ ۱۰:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید